3 soluţii ca să reţii cu până la 70% mai multă informaţie

De: Cătălina Matei / 19.10.2016, 12:36
3 soluţii ca să reţii cu până la 70% mai multă informaţie
Reţinem până la 20% din informaţiile pe care le aflăm în timpul unui curs şi mai puţine le şi aplicăm în carieră, spun psihologii. Deşi atât companiile mari, cât şi cele mici investesc în cursuri, o întrebare constantă rămâne pentru manageri şi antreprenori: În ce măsură angajaţii care participă la astfel de traininguri şi aplică ceea ce învaţă?

Până la urmă este piaţa de traininguri eficientă sau nu? Trainingurile pot să fie un eşec, crede Lorand Soares Szasz, antreprenor şi business coach, nu întotdeauna cursanţii îşi ating obiectivele. În opinia acestuia, eficienţa lor depinde de ceea ce face participantul imediat după curs. “Este important să fim atenţi în timpul cursurilor la care participăm, însă nu este suficient. Studiile arată că reţinem maxim 20% din ceea ce auzim. Din fericire, sunt câteva tehnici testate ştiinţific prin care putem să creştem gradul de reţinere al informaţiei, ca mai apoi să aplicăm cunoştinţele învăţate pentru creşterea afacerilor”.

Iată 3 soluţii recomandate de traineri pentru a avea rezultate mai bune în carieră şi afaceri după un curs:
 

 

1. “Predă” informaţiile pe care le-ai aflat. Psihologii de la Institutul Bethel din Maine au observat că putem reţine până la 90% din informaţia unui training dacă prezentăm informaţiile şi conceptele cheie colegilor de muncă sau apropiaţilor.

2. Roagă un coleg sau un apropiat să “verifice” măsura în care aplici informaţiile pe care le-ai aflat. Specialistul crede că ar fi mult mai eficient dacă fiecare companie ar avea o astfel de persoană responsabilă de aplicarea noilor informaţii.

3. Notează pe o foaie separată, chiar în timpul cursului, ideile pe care le poţi aplica imediat în cariera sau compania ta. E important să pleci de la training cu un plan pe care să îl implementezi”.