Ce cadouri oferă românii de Crăciun? Şi cât vor cheltui anul acesta

  • 16.11.2016
  • ● Vizualizări: 776

În perioada sărbătorilor de iarnă, internauţii români vor comanda cadourile de Crăciun în primul rând din magazinele online, conform unui studiu compari.ro, realizat în octombrie de GKI Digital, pe un eşantion de peste 1.200 de persoane. Românii care vor face cumpărături online vor aloca 620 de lei pentru a achiziţiona cadouri pentru 6 persoane, majoritatea membri ai familiei. Perioada cumpărăturilor pentru cadourile de Crăciun a început deja în luna noiembrie, datorită promoţiei Black Friday, din ce în ce mai populare şi la noi.

Cheltuim cei mai mulţi bani pe cadourile pentru familie

Cadourile cele mai scumpe vor fi oferite şi anul acesta în cercul familiei restrânse. Odată cu apropierea sărbătorilor, internauţii planifică să ofere cadouri, în medie, la câte 2-3 membri apropiaţi ai familiei, în valoare totală de 280 de lei. Suma alocată cadourilor pentru membrii cei mai apropiaţi ai familiei (copii, părinţi, fraţi) poate să depăşească 110 lei pe persoană. Suma cea mai mică este alocată colegilor de serviciu. În cazul acesta, valoarea medie a cadoului este în jur de 60 de lei.

Şi familia extinsă este vizată atunci când vine vorba de cadourile ce vor fi puse ”sub brad”. Jumătate dintre utilizatorii de internet doresc să ofere daruri inclusiv rudelor mai îndepărtate. Doar 1 din 4 respondenţi se gândeşte să facă daruri prietenilor apropiaţi şi 16% dintre aceştia vor cumpăra cadouri pentru cunoscuţi şi colegii de la locul de muncă.

La alegerea darului, contează fiecare leu!

Experienţa cumpărăturilor pe internet devine din ce în ce mai importantă. Decizia cumpărătorilor este influenţată nu numai de alegerea între magazinele online şi oferta acestora, ci şi de rezultatele de căutare. Site-urile dedicate comparării preţurilor sunt cele care influenţează cel mai mult alegerea cadoului şi a locului de cumpărare. Acestea reprezintă şi anul acesta unul dintre cele mai importante puncte de reper în căutarea cadoului pe internet, trecând în faţa motoarelor de căutare (de ex. Google, Bing etc.) şi a ofertei diferitelor magazine online.

Înainte de achiziţia online, cumpărătorii deja compară ofertele diferitelor magazine online. Criteriul de bază rămâne în continuare preţul (pentru 88% dintre ei), dar primele impresii şi experienţa anterioară privind credibilitatea magazinului online ales devin tot mai importante. Dincolo de acestea, alegerea locului cumpărăturii online este influenţată şi de factori precum calitatea, comoditatea; de exemplu, dacă produsul se află pe stoc în momentul realizării comenzii, rezultatele căutărilor de pe site-urile de comparare a preţurilor, gama de produse sau opiniile altor cumpărători despre produse.

Categoriile de produse preferate

Deşi produsele de succes specifice sezonului variază de la an la an, principalele idei de cadouri ale utilizatorilor români de internet rămân şi anul acesta articole de îmbrăcăminte, produsele de frumuseţe şi cosmeticele şi jucăriile.

În cercul familiei restrânse, cele mai populare cadouri vor fi şi anul acesta produsele electronice de divertisment şi de alte tipuri, articolele de amenajare a casei şi de bricolaj, dar şi ceasurile şi bijuteriile. Cumpărarea acestor categorii de produse se observă chiar şi la persoanele care se gândesc să ofere cadouri membrilor mai îndepărtaţi ai familiei, însă în această situaţie optează pentru variantele mai accesibile ca preţ.

Comentarii
ABONARE