Ce sume impresionante pot câştiga vedetele pentru un mesaj pe reţelele de socializare

De: Cătălina Matei / 21.10.2016, 14:56
Ce sume impresionante pot câştiga vedetele pentru un mesaj pe reţelele de socializare
Reclamele nu sunt ceva nou în peisajul mediatic contemporan şi nici utilizarea imaginii unei vedete pentru a vinde un produs, însă acestă tendinţă a crescut exponenţial în ultimii ani datorită în special reţelelor de socializare.

Zilele trecute jucătorul de fotbal Cristiano Ronaldo a primit un ceas de la TAG Heuer, s-a fotografiat cu ceasul apoi a publicat fotografia pe Instagram mulţumindu-le şi utilizând sloganul companiei #dontcrackunderpressure, scrie Economist.

Din ianuarie până acum, peste 200.000 de postări pe Instagram au fost insoţite de hashtag-urile #ad, #sp sau #sponsored (reclamă) conform datelor Captiv8, o platformă ce leagă brandurile de aşa zişii „influencers” (persoane populare pe reţele sociale) din social media.

Pentru companii este o metodă foarte bună de a ajunge la potenţiali clienţi. De exemplu, Ronaldo are peste 240 de milioane de fani (Facebook+Instagram+Twitter), notează Business Magazin.

De asemenea, reţelele de socializare ajută brandurile să ajungă la tinerii care, de exemplu, urmăresc o vedetă pe Snapchat, prin care aceştia au impresia că pot vedea o parte din viaţa personală a vedetelor. Astfel companiile pot interacţiona altfel cu audienţa, mult mai eficient decât reclamele tradiţionale, dar acest lucru nu este ieftin.

Vedetele sau „influecerii” pot câştiga cu 3-7 milioane de urmăritori pot câştiga în medie 187,500 de dolari pe o postare pe Youtube, 93,750 pe o postare pe Facebook sau 75,000 de dolari pentru o postare pe Instagram sau Snapchat.