Alfa Romeo 156 GTA

22 07. 2002, 12:55
A conduce o Alfa GTA reprezinta o uriasa placere. A o face pe drumurile Romaniei avandu-l alaturi pe Georg Cerny, un pilot veritabil, colectionar de "bombe" pe patru roti si manager redutabil, este un adevarat privilegiu. Alfa Romeo 156 GTA este o declaratie facuta din toata fiinta

A conduce o Alfa GTA reprezinta o uriasa placere. A o face pe drumurile Romaniei avandu-l alaturi pe Georg Cerny, un pilot veritabil, colectionar de „bombe” pe patru roti si manager redutabil, este un adevarat privilegiu.

Alfa Romeo 156 GTA este o declaratie facuta din toata fiinta sportiva a casei italiene. Nu poti sa nu devii prizonierul acestei masini cu o inima mica nu cat un inel, ci mare cat o herghelie de 250 CP! I-am numarat pe autostrada Bucuresti-Pitesti si erau toti acolo, armasari pursange, bine hraniti si capabili sa ofere cele mai tari senzatii posibil de imaginat. Explozia de putere este cea care te innebuneste inca de cand apesi pedala de acceleratie, chiar si la viteze mici, prin oras.

Daca evadezi pe drumuri libere si bine pavate, cu pedala la podea senzatia este ca trebuie sa te tii bine de volan daca nu vrei sa fii aruncat (a se citi paralizat) in scaunele extrem de bine desenate pentru confortul unui driver veritabil. Amatorilor de recorduri le spunem, cu speranta ca nu-i suparam prea tare pe cei de la Politia rutiera, ca am atins 265 km/h pe autostrada noastra si puteam urca si mai sus, dar rapiditatea cu care ne miscam i-a luat pe nepregatite pe toti partenerii de trafic care nu intelegeau cum putem zbura cu o asemenea viteza.

„Aceasta masina nu are o limitare de viteza. Eu am mers chiar cu 279 km/h”, ne spunea Georg Cerny, proprietarul masinii, dar si directorul de vanzari si marketing al lui Auto Italia, importatorul oficial al marcii Alfa Romeo. Viteze atinse intr-o tinuta de drum impecabila. Senzatia la 220 km/h este similara celei de la viteza de 140 km/h la bordul modelului 156 de serie. Motorul lui GTA este poate cea mai clara expresie a identitatii latine. Sunetul metalic auzit din cabina este unic si provoaca betia instantanee a vitezei.

Auzit de afara, cu capota ridicata, nu are acelasi tors pe care il intalnesti la un BMW, dar este deopotriva de impunator. Industria auto ne-a aratat de multe ori ca frumosul nu este neaparat de un singur fel. „Pentru a obtine performantele maxime lichidul de racire trebuie sa ajunga la 90 de grade. Pana la aceasta temperatura eu nu recomand sa se depaseasca 3500-4000 rpm”, ne instruieste Cerny. Ceea ce am si facut. Puteti sa faceti si voi, aveti de castigat la viata motorului. La 140 km/h in viteza a 4-a avem 5.000 rpm pentru ca la 160 km/h inima lui GTA sa inregistreze doar 3200 rpm, insa in viteza a 6-a.

Cutia in 6 trepte este extrem de importanta in aportul sportiv. „Este o cutie provenita direct de la Ferrari. De aici si curse atat de precise si scurte”, sustine Cerny. Alfa 156 GTA este si expresia italiana a designului masinii sportive. Imprumutand caroseria fara varsta a modelului de serie, GTA vine cu un pachet aerodinamic impresionant. Daca amintim de prizele de evacuare a caldurii degajate de frane sau priza de suctiune pozitionat in bara spate nu facem decat sa incercam sa exprimam in cuvinte ceva ce trebuie vazut, testat si trecut in posesie.

„Avem deja cereri de componente ale kitului aerodinamic din partea unor proprietari de Alfa 156 care vor sa o „tuneze”. Din pacate, nu se poate, pentru simplul motiv ca au alte dimensiuni. Din fericire, GTA este unicat”, afirma Cerny, ca un copil fericit ca jucaria lui este singura si cea mai frumoasa. Si intr-adevar, „jucaria” este frumoasa peste tot. Interiorul beneficiaza de noi materiale de calitate superioara (introduse pentru prima data pe 147) dar si de o noua consola centrala si de noua clima de mare performanta, in raport cu vechea generatie, unul din minusurile modelului de serie.

Este greu sa nu-ti placa ceva la 156 GTA. Totusi, Cerny admite ca franele sunt un pic subdimensionate in raport cu puterea devastatoare a motorului. Pe suprafete ude, in ciuda electronicii aflate la bord (toate cele necesare „traiului” unui bolid, de la ABS la VDC – varianta italiana a lui ESP) masina trebuie condusa cu mare grija la viteze ridicate. „Legile fizicii sunt implacabile si este bine sa stii pana unde sa mergi”, afirma Cerny, care stie cat de riscant este sa supraestimezi automobilul pe care il conduci.

Clientii de GTA din Romania beneficiaza de un tratament special. Fiecare masina este condusa de un specialist al Auto Italia, de cele mai multe ori chiar Georg Cerny, pentru a explica preafericitului posesor la ce sa se astepte de la masina sa. „Facem o setare foarte atenta a masinii, foarte aproape de drumurile, aerul si carburantii din Romania.” Cerny recomanda doar benzinele Euro 3, cu precadere Shell V Power Racing sau produsul similar de la Agip.

Exemplarul pe care noi l-am condus este la granita a 38.000 Euro, adica pretul standard („Este destul de bine dotata iar eu nu am nevoie de gadget-uri” – Cerny). Potrivit Auto Italia, este cea mai buna oferta existenta pe piata noastra in aceasta liga atat de exclusiva. Desigur, daca cineva pasionat de marca Alfa Romeo mai avea nevoie de un asemenea argument. Noi nu! Grabiti-va, pentru ca se vor produce un numar extrem de limitat de bucati si productia este vanduta pe multe luni de zile!

Sursa: www.autoshow.ro