Ambalaj versus continut, o batalie pierduta

12 05. 2008, 15:42

Faptul ca binecuvantarile cotidiene ale tehnicii ne fac deseori viata mai frumoasa a devenit un adevar incontestabil: sanii femeilor de pe copertile revistelor sunt mai plini si mai "vioi", pe coapsele lor celulita e ca si inexistenta, defectele sunt "sterse" la propriu, chipurile le sunt adesea perfect simetrice iar zambetele – infailibile.

Totul bine si frumos cand vorbim despre astfel de "ambalaje"; after all, nimeni nu se supara pe baietii de la departamentul de editare foto atunci cand acestia ne ofera cu atata delicatete privelisti la care altfel, n-am putea decat sa visam.

Cand vine vorba insa despre poze si efecte spectaculoase care functioneaza in detrimentul nostru, pacalindu-ne sa scoatem bani din buzunar pentru produse care de fapt, odata iesite la iveala ne inseala orice speranta, stralucirea packaging-ului si elementele grafice utilizate pentru a le hiperboliza calitatile nu fac altceva decat sa ne scoata din sarite. Se intampla asa in cazul majoritatii produselor: fie ca e vorba despre o prajitura care ne apare tripla ca dimensiune, fie despre o inghetata doldora de caramel care necesita apoi un real efort pentru a "depista" caramelul.

Iata o colectie impresionanta de exemple in acest sens, pe care ne vom multumi sa le numim pe scurt "tepe".