Autostrazile romanesti: blestem sau incompetenta?

15 04. 2010, 12:06

Se pare ca autostrazile din tara noastra continua sa fie
o utopie
: ba nu sunt bani pentru finantare, ba
creste pretul de constructie
, ba constructorul renunta la
contract dupa ce castiga licitatia, asa cum se intampla acum.

„Vinci Concession, Vinci Construction Grand Projets, Aktor
Concession si Aktor, actionand in calitate de investitori in baza
contractului de concesiune, prin prezenta ia act si aproba
incetarea contractului prin denuntarea unilaterala de catre
concesionar
, si in consecinta, toate societatile
se considera eliberate de oricare dintre si toate
obligatiile si/sau raspunderile in baza sau in legatura cu
contractul de concesiune
, cu efect imediat de la data
transmiterii prezentei notificari”, se arata intr-o notificare
trimisa de consortiu Ministerului Transporturilor si
Infrastructurii.

Consortiul mentioneaza un articol al contractului potrivit
caruia oricare din parti poate renunta la contract in
termen de 90 de zile de la data semnarii acestuia
,
respectiv 15 ianuarie.

Autostrada Comarnic-Brasov urma sa fie gata in toamna
lui 2014
, fiind, conform declaratiilor lui Traian Basescu,
cel mai important obiectiv din al doilea mandat al
sau, pentru care „guvernul trebuie sa raspunda”.

Autostrada Comarnic-Brasov (55 km) va produce circa 3.000 de
locuri de munca in perioada celor patru ani de constructie, estima
Ministerului Transporturilor, fiind cel mai complicat
proiect de infrastructura construit vreodata in Romania
,
avand tuneluri pe o lungime de 30 de kilometri si poduri si
viaducte pe o distanta de 8 km.