Ce-a fost în 2005
Au fost reveniri spectaculoase în 2005. U2 au cele mai mari încasari. Trei milioane de oameni au cumparat bilete pentru turneul Vertigo, irlandezii încasând 260 de milioane de dolari. și cum U2 îmbina succesul cu valoarea, Bono a luat premiul Ambassador of Conscience 2005 în lupta pentru drepturile omului în care este angajat de 21 de ani.
Scenariul reîntoarcerii se repeta de câțiva ani și în România. Și aici anonimii dau din coate, behaie, fac play-back și tumbe ori se dezbraca inutil prin emisiuni de televiziune, doar-doar îi baga cineva în seama. Stardom-ul prin muzica nu mai e de mult un American Dream. Orice tinerica de la oraș sau țara se vrea vedeta, așa ca în timpul liber face ASE-ul sau Dreptul la particulara, nicidecum cursuri de dicție, canto sau de actorie. Orice baiat de cartier se vrea pimpin’ la televizor, iar versurile ce din coada suna bine par the easiest way. Cu cât povestea de cartier este mai telenovela, cu atât mai mare succesul.
Din nefericire pentru aceasta generație de wannabes, pe la petreceri și în cluburi tot Gil Dobrica și Dan Spataru ridica mesenii în picioare. Și la noi, personajele antologice – Iris, Phoenix, Holograf, Voltaj sau Loredana – iau premii și vând în 2005 așa cum vindeau și înainte de 1990. Sau mai bine.
Sunt originali în 2005 Morandi, Florin Chilian și Pavel Stratan. Decorul este peticit în rest cu papuși, paiete, mini-jupe, sutiene push-up și ritmuri kitsch de inspirație orientala. Heaven, Kiss, Spicy, etc…, dar ca sa înțelegeți numele lor trebuie sa mai citiți o carte, sa faceți o facultate, sa luați Cambrige-ul… ei/ele așa (?!) au facut.
Toni Robert