Ce fac vedetele din Serviciul Român de Comedie de 1 Mai

De: Cătălina Matei / 30.04.2014, 19:00
Actorii Serviciului Român de Comedie de la Antena 1 filmează chiar în ziua de 1 Mai o nouă ediţie “Happy show”, dar asta nu-I împiedică să meargă să se relaxeze câteva zile în mini-vacanţa de început de mai.

Cătălin Neamţu face ordine în corturile din Vamă

Actorul merge de 1 Mai, în acelaşi loc din Vama Veche,  de la 16 ani. Nici anul acesta nu face excepţie: “de 1 Mai filmăm o nouă ediţie , dar plec la mare a doua zi. Nu pot să lipsesc. Îmi place  în Vamă pentru că aici toată lumea e egală, timpul stă în loc”.

În viziunea lui Cătălin, în Vama Veche se vede evoluţia umană: “Pentru că aici pleci de la pate pe pâine şi ajungi, peste câţiva ani, să mănânci o friptură, la masă”. Actorul  merge cu gaşca lui de prieteni să petreacă, în cort, pe plajă. Şi evident : “cum nu sunt multe muzee, săli de teatru, sau alte obiective turistice, turiştii sunt nevoiţi să poposească la cârciumă unde pot doar  admira – precizez, doar admira de la distanţă – o grasă de Cotnari, fata-n iarbă de Grigorescu – Jidvei, sau un Muscat Ottonel”. De altfel, de la întâlnirea cu aceste “obiective turistice” Cătălin are multe amintiri de neuitat.

“Se crăpa de zori când am hotărât să mă retrag în cort. Ştiam că al meu era ultimul, în partea stângă cum te uiţi la mare. Dar pentru că prin nisipul umed se mergea greu, m-am impiedicat şi am căzut fix lângă un cort. Era roşu cu verde, sigur era al meu. Am intrat înăuntru, m-am luat cu mâinile de cap când am văzut ce dezordine era în el – eu de felul meu sunt foarte ordonat – am scos toate lucrurile afară, le-am împachetat frumos, le-am reaşezat şi m-am culcat. Când m-a trezit, lângă mine era un tânăr cam alb la faţă: , mi-a zis el. Am zis că o să mor de râs nu alta, abia după vreo 20 de minute m-a liniştit si i-am mărturisit că de fapt, cortul era al lui, iar eu eram doar un musafir clandestin”, încheie în hohote de râs, Cătălin Neamţu.

Cristi Martin, la Bisoca după 20 de ani

“Am mers mai mult la munte, fiindcă  la mare am ajuns o dată şi a fost groaznic de frig şi a plouat! Aşa că am considerat că e un semn că marea-i de mine doar vara şi m-am reprofilat. Am mers de multe ori  cu cortul, cu prietenii, de la Padina sau la Bisoca, în judeţul Buzau – în general am ales locuri frumoase, simple, în care puteam să mă recreez, să mă relaxez. Nu am căutat niciodată locurile aglomerate şi galagioase, ci tihna, urcuşul pe munte, o cabana (sau cortul) şi un foc de tabără. Anul ăsta pe 1 mai filmam la SRC, dar după aceea – sper să ajung, din nou la Bisoca, după vreo 20 de ani”, povesteşte actorul din SRC.

Aniela Petreanu fuge la Vama Veche

Contaminată pe viaţă cu microbul “Vama Veche”, actriţa din SRC vrea să-i transmită şi fiului ei pasiunea pentru… mare. “Petrec la Vama Veche anul acesta. E staţiunea în care mă simt foarte liberă şi sper să trag o fugă şi până  la Castelul de la Balcic al Reginei Maria. Eu merg de mulţi ani cu cortul la mare, dar în sezon, nu de 1 mai, iar fiului meu, îi place mult. Prima distracţie a fost în studenţie, cu grupa de actorie de la facultate. Ne-am ars pielea de pe picioare, dar în partea de sus eram îmbrăcate cu pulovere de lână. Era soare puternic, dar bătea rău vântul”, povesteşte Aniela.

Lia Sinchevici petrece în natură

“De 1 Mai profit din nou, ca şi de Paşti, şi merg în cel mai iubit loc din România, Pensiunea Casa cu Flori din Valea Crişului, care se afla la 10 kilometri de Sfântul Gheorghe, în sânul naturii. E o privelişte mirobolanta de-acolo iar câmpiile , pădurea virgina şi munţii au devenit cei mai buni prieteni ai mei din ultimul timp. De câte ori merg pe-acolo călăresc, mănânc mâncare tradiţional românească din partea locului, şi stau de dimineaţa până seara afară sau mă plimb pe marginea Lacului Sfânta Ana care nu este foarte departe de pensiune, ascult cum curge raul şi joc diverse sporturi in aer liber. Cam aşa îmi voi petrece ziua liberă şi anul acesta. Pentru că  1 Mai e urmat de un întreg weekend îmi prelungesc odihna de la munte şi fug şi până la Vama Veche să-i ascult pe baieţii mei basarabeni de la Alternosfera care vor concerta acolo”, declară Lia.

Cosmin Natanticu sare cu parapanta

Actorul din SRC are planuri mari pentru acest început de mai. “De obicei, mergeam la  mare, la Vama Veche, cu colegii mei din show, dar anul acesta mi-am propus să fac altceva: merg la mine acasă, în munţii Parâng să sar cu parapanta. Noi de 1 mai filmăm o nouă ediţie de , plec a doua zi. E prima dată când zbor, sper să nu ajung pe plajă, în Vamă ”, spune Cosmin.

Despre aventurile de pe celebra plajă românescă  din prima zi de mai,  Cosmin îşi aduce aminte cu multă plăcere: “În primul an de facultate am mers cu gaşca în Vamă. Nu stăteam cu cortul ci în gazdă. Am salutat-o pe proprietăreasă, mi-am aruncat geanta pe un pat si am plecat pe  plajă: muzică, ambient, disctracţie. Când m-am întors la gazdă, am văzut în curte  un bărbat suspect – aşa mi se părea mie atunci. Ne-am luat la harţă, mai mai să ne batem. El îmi tot zicea că o să cheme poliţia, eu tot ţipam la gazda mea să fugă că ne atacă individul. În fine, colegii m-au scos de acolo, iar a doua zi ne-am întâlnit la plajă. Mie îmi crapa obrazul de ruşine, iar el m-a invitat la masă”.