Cousin VINNY

17 07. 2006, 10:00
Dar de ce sa nu vedem ce pot face pentru noi? SUV-ul ar fi un dar pe care l-am primit cu dedicatie de peste Ocean. Un vehicul de care acum 20-25 de ani ar fi ras toata Europa, iar astazi mi-e dat sa vad cate trei Q7 intr-un singur card. Ce mai, moda bate viata... Dar ironia sortii este mereu

Dar de ce sa nu vedem ce pot face pentru noi? SUV-ul ar fi un dar pe care l-am primit cu dedicatie de peste Ocean. Un vehicul de care acum 20-25 de ani ar fi ras toata Europa, iar astazi mi-e dat sa vad cate trei Q7 intr-un singur card. Ce mai, moda bate viata… Dar ironia sortii este mereu surprinzatoare (sau dolarul este chiar ochiul dracului, pana la urma): pe Batranul Continent s-au pervertit de la bun inceput nume grele, cum ar fi Mercedes cu ML sau BMW cu X5. In timp, au aparut mai multe tendinte: unii au mizat pe imaginea premium a marcii, altii pe sportivitatea cu traditie. Apoi marea majoritate a SUV-urilor vandute la noi sunt diesel. Deci, in mare masura, aceste masini s-au europenizat, cu toate ca grosul vanzarilor are loc in SUA. Daca ar fi sa facem un comparativ intercontinental, oare cele europene ar trebui sa castige fara drept de apel?

Eu zic ca nu. Americanii le-au inventat, asa ca de ce sa nu ne spuna ei cu ce se mananca? Exact cum, mai nou, Nürburgring-ul „dicteaza” ce comportament sa aiba limuzinele sportive din State. Cadillac era, in perioada in care nimeni nu auzise de Sports Utility Vehicle, masina preferata a pensionarilor din America. Pana cand producatorii l-au scos, intr-un tarziu, pe Eldorado din uz si au inceput un proces intensiv de repozitionare a marcii. „Intinerirea” a fost atat de reusita, incat, in materialele de presa Volvo, este prezentata drept un „exemplu de urmat”. Nu prea mai poti sa zici ca noi, europenii, nu avem ce invata de la americaniÂ…

In Romania, sa conduci un Cadillac este un fapt inedit. Cele mai multe asemenea modele au ajuns la noi pe cai private, dar de ceva vreme se pot cumpara printr-o retea autorizata (www.mit-motors.ro). Modelul nostru de test, SRX, a fost conceput in noul spirit de design. Multiple imbinari angulare definesc o personalitate inedita si puternica, subliniata de dimensiunile impresionante. La cat de mare este masina, n-ai zice ca are un coeficient aerodinamic de doar 0,37, fapt ce atesta ca mai exista ingineri la GM. Culoarea neagra si suprafetele vitrate, si ele intunecate, fac masina enigmatica. Dar pentru ca ansamblul sa nu para mortuar sau „gangsta”, s-a creat un contrast discret, prin cele cateva elemente cromate care inconjoara masina. Nu-mi vine in minte nici un termen cu care s-o compar, dar SRX are o cautatura rautacioasa si-si trambiteaza identitatea prin sigle de mari dimensiuni. Privind-o din spate, remarci imediat cele doua evacuari si faptul ca stalpii D sunt acoperiti de geamuri fumurii, dand impresia unui vizor de casca. Atunci cand se apasa pedala de frana, sunt dezvaluite stopurile cu LED-uri, care creeaza un efect vizual aparte. Interiorul este vast si foarte american, cu mici „influente” suedeze (ma refer aici la gurile de ventilatie get-beget Saab). Din fericire, Cadillac fiind totusi o marca premium, calitatea asamblarii este foarte buna, cu toate ca materialele puteau fi o ideea mai moi.

Citeste mai mult in ProMotor