Creatorul UGG-urilor si-a vandut ideea de milioane pentru trei perechi de cizme

14 02. 2011, 14:36

Confortabile, simple si adaptabile mai multor tinute, cizmele UGG
reprezinta unul dintre accesoriile de baza din garderoba unei femei
moderne.

Istoria lor este cu mult mai indelungata decat am crede. Prin
anii ’30, cei care tundeau oile purtau incaltaminte similara, iar
in anii ’60 cizmele imblanite au devenit preferatele surferilor
australieni.

In afara Australiei, nu multe persoane auzisera de
Ugg
, dar exista fotografii din vremea Primul Razboi
Mondial, in care pilotii americani purtau o versiune asemanatore,
numita Fugg (Ugg zburator).

In 1978, surfer-ul australian Brian Smith a dus in America o
geanta cu cizme Ugg, iar din ’98
acestea au inceput sa fie vandute pe piata de lux a accesoriilor,
pentru cateva sute de dolari.

Vedetele poarta incaltaminte
UGG

Daca la inceput erau purtate de celebritati, ele sunt acum la
indemana oricui, reprezentand unul dintre cele mai hot
trend-uri ale ultimului deceniu
, desi multi dintre noi le
considera neatractive.

Brand-ul, numit initial Ugh, a colaborat chiar
si cu celebrul designer de incaltaminte Jimmy Choo, iar in prezent
afacerea UGG valoreaza circa 600 de milioane de euro.

Dar cine este, de fapt, creatorul marcii si cum s-a transformat
viata sa odata cu succesul acesteia?

Australianul Shane Stedman a inventat
cizmele UGG

Shane Stedman are 69 de ani si locuieste intr-o
casa cu trei camere din orasul australian Mona Vale, la nord de
Sydney, unde, de altfel, si-a petrecut ultimii 50 de ani.

Surfer cu experienta, australianul detine un atelier in care
realizeaza anual circa 500 de placi pentru surfing.

In contextul in care Shane este inventatorul celebrelor cizme UGG, prima
intrebare fireasca ar fi de ce el nu se bucura de faima si averea
obtinute de pe urma afacerii?

Ei bine, surferul nu a beneficiat niciodata de roadele
inventiei sale
, pentru ca in 1983 a cedat drepturile
asupra marcii UGG producatorului de incaltaminte Deckers, pentru
aproximativ 12.000 de euro si trei perechi de cizme pe care le
primeste anual.

Afacerea UGG valoreaza 600 de milioane de
euro

Acum, el urmareste neputincios cum ceea ce ar fi putut fi
afacerea sa de milioane de dolari ia amploare la scara
mondiala.

Stedman a creat cizmele in 1973, cand a fost rugat de un amic,
surferul Nat Young, sa ii realizeze o pereche de incaltaminte
care sa ii incalzeasca picioarele
.

Ulterior, UGG-urile au devenit din ce in ce mai
populare
si, desi Stedman si-a patentat inventia,
producatorul australian Coles a inceput sa vanda propria versiune
de incaltaminte asemanatoare UGG-urilor, devenind rapid un jucator
important pe piata incaltamintei.

In acel moment, cei de la Deckers i-au propus lui Shane Stedman
sa vanda brand-ul, in schimbul a 12.000 de euro, suma importanta la
vremea respectiva, si trei perechi de cizme pe care le-ar fi primit
anual.

Brand-ul Deckers produce cizmele
UGG

De atunci, batranul colectioneaza toate perechile de cizme primite
si ofera o parte din ele celor doi copii ai sai, Luke, in varsta de
33 de ani, si Bonnie – 30 de ani.

Stedman a precizat ca nu este nefericit cand se gandeste ca
ar fi putut avea o avere de aproape 600 de milioane de
euro
, explicand ca nu ar fi fost in stare sa renunte la
surfing si la locuinta sa din Australia pentru a munci intr-un
birou din SUA, imbracat in costum.