eXKalibuR

10 08. 2006, 18:03
Un cuvant de inceput? Hmmm... chiar doriti acest lucru? Eu zic sa mai admiram putin masina...Toata savoarea si atributele unui XK, ridicate la puterea R. Un obiect falic care nu te inhiba, ci iti motiveaza existenta, demonstrand ca se pot intampla si lucruri frumoase pe Terra,

Un cuvant de inceput? Hmmm… chiar doriti acest lucru? Eu zic sa mai admiram putin masina…Toata savoarea si atributele unui XK, ridicate la puterea R. Un obiect falic care nu te inhiba, ci iti motiveaza existenta, demonstrand ca se pot intampla si lucruri frumoase pe Terra, in special in industria auto. Jaguar a „muscat” candva cu E Type, o muscatura pentru care nu a existat vaccin la acea vreme si nu s-a gasit antidot nici in prezent. Starea de sevraj generata de disparitia acestui model a trebuit anihilata de-a lungul vremii, lucru care s-a realizat, in functie de inspiratie, intr-un mod mai mult sau mai putin eficient. Singurul model care a vrut sa „evadeze” din dinastia XK a fost XJS, dar nu a reusit s-o faca si nici n-a fost in stare sa „destabilizeze” aceasta institutie. Acum exista un nou motiv de speranta sa fii muscat de noul XK, iar daca „dresajul” l-a realizat in menajeria R, te poti declara fericit. Pana la un verdict 100% obiectiv, dat in urma unui drive-test, imi permit sa fiu generos. Imi doresc un XKR – si, daca se poate, in celebrul british racing green. Voi fi proprietarul unui V8 – propulsor a carui arhitectura ar trebui gravata in ADN-ul umanitatii, daca nu s-a intamplat deja acest lucru pe cale naturala – „condimentat” cu un compresor. Ma voi raporta la realitatea inconjuratoare prin prisma a 420 CP si a 560 Nm. Imi voi verbaliza defularile prin cele patru evacuari si prin jantele spate de 20 de inci. Sa-si faca abonament la sala de fitness cine doreste, pentru ca eu nu voi mai avea nevoie.

Structura monococa din aluminiu a caroseriei imi va permite sa epatez atat la capitolul eleganta, cat si la silueta si greutate. Pana in acest moment, masina are un singur „minus” – singur dar destul de insemnat: Jaguar a aruncat pe piata atat versiunea coupe, cat si cea cabrio pentru XKR… Si eu cu cine votez? Daca ma decid asupra unei versiuni, voi plange dupa cealalta. Ar mai exista solutia achizitionarii ambelor modele, dar prieteni la Loteria Romana nu am. Totusi, cred ca voi opta pentru coupe, care, la 1.665 kg, este mai zvelt, fapt ce avantajeaza performantele. XKR accelereaza de la 0-100 km/h in 4,9 secunde, o valoare care impune respect. Pe mine insa ma ingrijoreaza repriza 80-120 km/h, care dureaza 2,5 secunde… Se putea mai bine, nu credeti? Dar inainte de a verifica daca cele doua secunde si ceva sunt doar pe hartie sau se regasesc si in realitate, inspirati, expirati si inspirati din nou, pentru ca, la comanda „Gaz”, nu veti mai avea timp pentru altceva. Nu uitati totusi ca sunteti limitati la 250 km/h…

Citeste mai mult in ProMotor