“The Lion King / Regele leu”, o nebunie de animaţie live-action cu detalii de producţie care scriu istorie

De: Mioara Tronaru / 09.08.2019, 15:57
“The Lion King / Regele leu”, o nebunie de animaţie live-action cu detalii de producţie care scriu istorie
Cel mai aşteptat film al verii, “The Lion King / Regele leu”, un remake de live-action al clasicei poveşti Disney din 1994, a presupus o nouă lume creată pe computer, recurgând la toate avantajele tehonologiei revoluţionare, cu sute de oameni, în sute de mii de ore muncă şi folosind tone de echipamente, printre care peste 15.000 de computere pentru randare, dar şi sute de mii de plante şi animale şi milioane de fire de nisip create de animatori.

Picanteriile din spatele personajelor

Tânărul Simba a fost creat de designerul de producţie James Chinlund şi supervizorul de animaţie Andy Jones, având ca model un pui de leu văzut în Kenya. Celor doi li s-a părut amuzant că puii de leu o atitudine cu totul incredibilă şi au încercat să redea asta în toate detaliile care-l fac pe Simba unic: privirea, postura.

Simba adult devine un leu formidabil, după ce trece printr-o scurtă etapă adolescentină când părul îi intră în ochi, detaliu introdus tocmai pentru a face tranziţia către maturitate. Ehipa de producţie a stabilit o serie de nuanţe bogate de portocaliu şi maro pentru Simba, Mufasa şi Sarabi, un fel de culori regale, care se regăsesc pe blana lor. Designerii au fost foarte atenţi să păstreze aceleaşi expresii faciale, dar să îi schimbe postura lui Simba pentru a transmite exact mesajul că este gata să devină, cu adevărat, un rege.

Nala tânără a presupus o muncă enormă pentru a redea dexteritatea şi mişcările ei coregrafice. Iar Nala cea adultă se transformă într-o leoaică atletică căreia îi dă voce Beyoncé Knowles-Carter, care şi cântă o piesă specială în film, “Spirit”, ce poate fi auzită exact într-o scenă cheie cu Nala.

Mufasa a fost creat pe baza a mii de lei, unii fotografiaţi într-un safari din Africa, alţii văzuţi în documentare sau pe internet. Producătorii au ţinut cont şi de versiunea originală a lui Mufasa din primul film Disney din 1994. Mufasa se distinge prin gura sa mare şi bărbia albă, dar şi mişcările specifice din gât create de animatori, iar răgetul lui, aidoma unui leu puternic, se aude de la peste 8 kilometri distanţă.

Sarabi a fost creată cu un maxilar pătrat pentru a redea forţa şi puterea ei. Corpul ei este mai solid decât al altor femele leu, e cea mai mare dintre ele, iar ochii ei sunt mari şi de un galben pătrunzător.

Rafiki trăieşte într-un baobab pe care animatorii l-au umplut de gândaci strălucitori şi păsări variate.

Scar are diferite culori faţă de fratele său Mufasa şi este mai slab, cu urme vizibile ale unor răni vechi, printre care cea mai distinctivă este cicatricea de pe frunte, deasupra ochiului stâng. Cel mai des, el este redat în umbră pentru a transmite nota sinistră a personalităţii lui.

Timon şi Pumbaa sunt responsabili cu partea de comedie din film. Pentru a-i crea, animatorii au observat suricatele şi porcii mistreţi şi personalităţile lor unice.

“The Lion King / Regele leu” şi numerele

Documentarea pentru acest remake de live-action i-a purtat pe 13 membri cheie ai echipei de producţie într-o călătorie de două săptămâni într-un safari din Kenya, unde au putut observa în voie felul în care trăiesc leii. Aici s-a folosit aproape o tonă de echipament pentru a captura peste 12 TB de fotografii. Au fost implicaţi şase fotografi şi patru cameramani, care au făcut peste 240.000 de fotografii şi peste 7.000 de clipuri video, călătorind pentru asta aproape 18.000 de kilometri.

Organizarea producţiei a presupus o lume nouă creată pe computer. Universul acesta se întinde pe 150 de kilometri pătraţi, iar în momentele cheie 102 artişti şi coordonatori s-au aflat pe platourile de filmare. Producţia a presupus 66 de locaţii de filmare, crearea de 25 de specii unice de copaci, a 49 de plante unice, a 18 feluri de iarbă. Pentru asta, de-a lungul filmărilor, au fost implicaţi 130 de animatori din 30 de ţări, care au lucrat în Londra, Los Angeles şi Bangalore, creând 86 de personaje unice pentru film.

Producţia a presupus folosirea, ca timp, a 478 de ani de unităţi de procesare. Practic, dacă ar fi existat o singură unitate, filmul ar fi fost gata în anul 2495. Pentru a reda cât mai autentic peisajul african, au fost simulate peste 100 de milioane de fire de nisip şi folosiţi 1085 de gândaci în 628 de cadre, din cei peste 670.000 de gândaci creaţi pe calculator.

Unui animator îi ia aproape 8 ore să simuleze o blană de leu, iar unele personaje au avut nevoie de peste 70.000 de rotunjimi simulate pentru a le reda mişcările coamei.

Iar pentru a randa această mega producţie a fot nevoie de o adevărată uzină de randare, cu peste 15.000 de unităţi. A durat aproape 60 de ore, în medie, pentru a randa un singur frame la calitatea finală. Pentru a randa întregul film la calitatea finală ar fi fost nevoie de 20.929.080 de ore, ceea ce i-ar lua unui singur computer 2.389 de ani.

SINOPSIS

În acest remake live-action, Disney ne poartă într-o nouă călătorie în savana africană, acolo unde se naşte un viitor rege. Tânărul leu Simba îl venerează pe tatăl său, regele Mufasa şi îşi asumă rolul de viitor conducător. Însă, nu toţi cei din regat se bucură de venirea pe lume a puiului de leu.

Scar, fratele regelui Mufasa şi fost pretendent la tron, are propriul plan în legătură cu viitorul ţinutului. Lupta pentru autoritate şi putere în regatul din Pride Rock este plină de trădare, dramă şi tragedie, iar micul Simba ajunge să fie exilat. Cu ajutorul unor noi prieteni neobişnuiţi şi haioşi, Simba va lupta pentru a-şi lua înapoi ceea ce este de drept al lui, tronul din savana africană.

Actorul James Earl Jones şi-a împrumutat vocea pentru Mufasa, la fel ca în filmul original din 1994. Tânărul leu Simba este interpretat de Donald Glover, iar Beyoncé o interpretează pe Nala, prietena din copilărie a lui Simba, care îi devine apoi parteneră.