În urma campaniei „CN Clubul prieteniei”, câteva sute de copii au primit deja ajutor!

13 05. 2015, 10:00

Cartoon Network şi Asociaţia Telefonul Copilului au încurajat copiii şi tinerii din România să spună stop fenomenului bullying, în cadrul campaniei “CN CLUBUL PRIETENIEI”.  Sub sloganul ”Fii prietenos, nu răutăcios!”, campania are ca obiectiv sensibilizarea şi încurajarea copiilor de a lua măsuri împotriva hărţuirii şi agresiunii de orice fel. Prin intermediul animaţiilor, Cartoon Network îi încurajează pe copii să vorbească despre experienţele lor, să îi sprijine pe cei hărţuiţi şi să fie prietenoşi cu toţi ceilalţi.

Conform bazei de date a Asociaţiei Telefonul Copilului, începând cu 26 februarie 2015 până în prezent, pe segmentul gen din totalul cazurilor înregistrate în cadrul campaniei, 55,94% au fost sesizate de băieţi, 41,65% de fete şi doar 2,41% de părinţi.
Raportat la grupa de vârstă, cei mai mulţi dintre băieţii apelanţi, respectiv 51,08% au fost preadolescenţi, urmaţi de băieţi din grupa de vârstă 6-9 ani (32,73%) şi adolescenţi (16,19%). În ceea ce priveşte fetele, categoria de vârstă 6 – 9 ani a sunat în cel mai mare procentaj (53,14%), urmată de preadolescente (35,75%) şi adolescente (11,11%).

Copiii au sesizat ca mediu al abuzurilor de tip bullying: şcoala în procentaj de 86,70%, spaţiul public în procentaj de 9,17% şi grădiniţa în procentaj de 4,13%.
72,43% dintre copiii preşcolari şi şcolari au discutat cu părinţii despre abuzul de tip bullying manifestat asupra lor, însă doar 21,25% dintre părinţi au ales să intervină. Copiii preadolescenţi şi adolescenţi nu au discutat nici cu părinţii, nici cu o altă persoană înainte de apelul la 116 111.

În ceea ce priveşte formele de bullying înregistrate, 63,30% dintre situaţii s-au referit la bullying fizic, 12,85% bullying verbal, 13,30% bulling emoţional şi 10,55% bullying relaţional. Forma de bullying fizic este asociată, în general, cu categoria de gen masculin, în timp ce forma de bullying verbal cu categoria de gen feminin. Dar, cei aproximativ 43% de preşcolari / şcolari de vârstă mică (sub 10 ani) au sesizat numai cazuri de bullying fizic, ei fiind în imposibilitatea de a exprima sau manifesta celelalte tipuri de bullying.

Pe segmentul rural – urban au fost înregistrate în principal situaţii din mediul rural (50,70%), urmat de mediul urban (37,63%). Pentru 11,67%, apelanţii au solicitat confidenţialitate cu privire la mediul de provenienţă. Mediul rural este o altă caracteristică a abuzului de tip bullying fizic.
Cele mai multe situaţii au fost înregistrate din regiunea Muntenia (22,54%) urmată de Transilvania (18,91%), Moldova (17,51%), Oltenia (14,29%), Bucureşti (9,05%), Banat (3,62%) şi Dobrogea (3,02%). Copiii au solicitat confidenţialitate privind regiunea din care provin în 11,06% dintre situaţii.



Hannes Heyelmann, Senior Vicepreşedinte şi Manager General Turner Broadcasting pentru Europa Centrală şi de Est, s-a declarat bucuros de reacţia pozitivă pe care copiii din România au avut-o încă de la lansarea campaniei. “Suntem foarte încântaţi de parteneriatul pe care l-am avut atât cu Alex Velea, cât şi cu Asociaţia Telefonul Copilului în lupta comună împotriva bullying-ului”, a adăugat Heyelmann.
La rândul său, Alex Velea a spus: “Mă bucur să ştiu că şi eu am putut ajuta cu ceva. Fenomenul bullying este o problemă reală şi toţi copiii din România pot fi afectaţi. Cred că primul lucru pe care cei mici trebuie să îl facă într-o astfel de situaţie este să stea de vorbă cu o persoană apropiată, de încredere, şi să povestească prin ce trec. Îmi doresc mult ca astfel de iniţiative să devină o obişnuinţă”.
 Cătălina Florea, Director Executiv, Asociaţia Telefonul Copilului, a concluzionat: “Campania a vorbit pe înţelesul tuturor despre fenomenul bullying, ceea ce a permis copiilor să recunoască mai uşor semnele acestui tip de abuz şi i-a determinat totodată să vorbească deschis la Telefonul Copilului, 116 111, despre toate trăirile lor. Teamă, frustare, blocaje emoţionale, tristeţe, singurătate, dar şi aşteptările copiilor legate de dorinţa de a-şi face prieteni – in doar 2 luni, aproape 500 de cazuri de tip bullying au fost sesizate la 116 111, iar aproape 43% din apelanţi au fost preşcolari şi şcolari, ceea ce a reconfirmat declanşarea fenomenului bullying încă de la vârste mici. Ne bucurăm să avem un partener de nădejde precum Cartoon Network în lupta împotriva fenomenului bullying, împreună reuşind să facem paşi înainte în demersul propus.”

Cartoon Network desfăşoară campania anti-bullying “CN CLUBUL PRIETENIEI” şi în alte ţări din EMEA pe parcursul acestui an. Copiii pot afla detalii despre fenomenul bullying şi hărţuire pe website-ul www.CartoonNetwork.ro/clubulprieteniei. Tot aici, ei pot viziona videoclipuri animate şi mesajul lui Alex Velea.