INTERVIU – Bug Hall, actorul din in miniseria Discovery “Harley and The Davidsons”: „Mi-am fracturat clavicula şi am filmat aşa două săptămâni” – FOTO

05 09. 2016, 10:53

Miniseria, care va avea şase ore şi va fi împărţită în trei părţi, va avea premiera pe 11 septembrie, de la ora 22.00, pe Discovery Channel. Următoarele două părţi vor fi difuzate pe 18, respectiv 25 septembrie, de la ora 22.00.

Este genul de poveste sinceră şi captivantă care se potriveşte perfect cu Discovery Channel,” a declarat Rich Ross, Group President Discovery Channel, Animal Planet & Science Channel, aflat în România la începutul acestui an pentru a anunţa demararea filmărilor. „Este o poveste despre nişte fraţi pe care voinţa de fier şi dorinţa de a reuşi i-au ajutat să combată ideile convenţionale ale epocii. Fondatorii companiei Harley-Davidson nu au creat o simplă motocicletă, ci însuşi spiritul întreprinzător modern.

E greu de descris cât de mult ne-am bucurat când am aflat că Harley and the Davidsons va fi filmat aici. Pentru echipa Discovery România, decizia aceasta a fost un motiv de mândrie şi o dovadă în plus că ţara noastră şi capacităţile de producţie existente aici se bucură de apreciere la nivel global în cadrul Discovery. Au fost câteva luni foarte intense, în perioada martie-iulie, însă a fost spectaculos să vedem din primul rând cum se naşte un produs Discovery şi să fim alături de de actori celebri de la Hollywood, de echipa internaţională Discovery şi de Castel Film, de cascadori, specialişti în make-up sau restauratori care au fost aduşi special în România pentru aceste filmări. Sunt convinsă că vom dori să realizăm şi alte producţii Discovery aici pe viitor”, a spus Ada Roseti, Director de Programe Discovery Europa Centrală şi de Est.

Bazat pe o poveste adevărată, Harley and the Davidsons urmăreşte cum s-a născut această motocicletă emblematică, într-o perioadă de mari schimbări sociale şi tehnologice, la începutul secolului XX. Walter, Arthur şi Bill şi-au riscat întreaga agoniseală, şi chiar viaţa, ca să-şi lanseze compania. Fiecare dintre ei s-a confruntat cu tot felul de obstacole, însă motocicleta le-a unit visurile şi ambiţiile. Pentru Walter Davidson, acest proiect a reprezentat şansa de a scăpa de restricţiile societăţii, de a ignora regulile şi de a construi o motocicletă care putea să meargă în forţă oriunde. Pentru Arthur Davidson a fost ocazia de a-şi face un nume. Iar lui Bill Harley, motocicleta i-a dat speranţa că va putea să se elibereze de părinţii lui tiranici şi să-şi folosească talentul de inginer.

Construite iniţial într-un fel de baracă din Milwaukee, aceste motoare puteau supravieţui în aproape orice condiţii. Iar Walter le-a pus el însuşi la încercare. Ambiţia lui aprigă l-a determinat să devină pilot de top în cursele de motociclete şi să participe la diverse competiţii extrem de periculoase, organizate pe întreg teritoriul Americii. Curajul lui Walter a făcut cunoscută marca Harley-Davidson şi, deşi a fost o manevră riscantă, a determinat compania să-şi preia în final principalul concurent, Indian, un producător de motociclete cu o poziţie foarte solidă pe piaţă.

Dar fondatorii Harley-Davidson s-au confruntat şi cu o dilemă morală: cât de mult erau dispuşi să rişte ca să se bucure de succes? La vremea respectivă, cursele de motociclete aveau adesea consecinţe mortale, în special în contextul în care numărul acestor întreceri riscante era în creştere pe motodromurile din toată America.

Propulsaţi de ingeniozitatea, inovaţiile şi designul lor, fondatorii faimoasei mărci au înfruntat cu îndrăzneală rivali mult mai mari decât ei. Apoi, ca şi când lucrurile nu ar fi fost suficient de complicate, s-a produs Marea Criză, iar industria motocicletelor a fost decimată. Însă Harley-Davidson a sfidat sorţii şi a mers mai departe cu ideile sale avangardiste.

Harley and the Davidsons arată cum fondatorii companiei au continuat să-şi cultive fanii loiali aşa cum n-o mai făcea niciun alt competitor din epoca respectivă, încheind un contract cu Armata SUA. Aceştia i-au învăţat pe motociclişti cum să facă singuri diverse reparaţii pe teren, atrăgând cluburi de motociclişti zgomotoşi din toată ţara. În final, Harley-Davidson avea să-şi canalizeze toate resursele către cel mai riscant proiect al său de până atunci: crearea primei supermotociclete din lume, o maşinărie de curse extrem de performantă, destinată publicului larg.

Walter, Arthur şi Bill au consolidat reputaţia Harley-Davidson, constructorul motocicletelor care pot ajunge oriunde, fac faţă oricăror condiţii şi trec peste toate regulile. Este o moştenire care rezistă deja de mai bine de 100 de ani, iar în inima brandului se află fanii săi devotaţi.

Serialul se remarcă printr-o distribuţie valoroasă, din care fac parte Michiel Huisman („Urzeala tronurilor”) în rolul lui Walter Davidson, Robert Aramayo („Urzeala tronurilor”) ca William (Bill) Harley şi Bug Hall („Micuţii şmecheri”) în rolul lui Arthur Davidson. Din distribuţie mai fac parte Stephen Rider („Daredevil”), Jessica Camacho („Călăreţul fără cap”), Daniel Coonan („Viaţa în EastEnd”), Annie Read („Awkward”), Wilson Bethel  („Hart of Dixie”), Dougray Scott („Misiune: Imposibilă 2”), Gabe Luna („Matador”), Alex Shaffer („În viaţă mai şi câştigi”) şi debutanţii Essa O’Shea şi Sean Scully.

Scenariul pentru Harley and the Davidsons este semnat de Evan Wright, Seth Fisher şi Nick Schenk. Dimitri Doganis este producătorul executiv pentru Raw Television, iar John Goldwyn este producătorul executiv pentru Discovery. Ciáran Donnelly este producător executiv şi regizor, alături de regizorul Stephen Kay.

Citeşte mai jos un interviu exclusiv cu Robert Aramayo si Bug Hall, actorii din “Harley and The Davidsons”!

 
– Există vreo diferenţă pentru voi, actorii, între a juca roluri de ficţiune, cum sunt personajele din basme, şi a juca roluri inspirate de întâmplări din viaţa reală, aşa cum sunt cele din ”Harley & The Davidsons”?
 
Robert Aramayo: Aici Rob. Da, cred că există o diferenţă destul de mare, fiindcă atunci când joci rolul unui personaj ca Bill Harley sau Arthur Davidson, după părerea mea îi aduci un omagiu, ţinând cont de tot ce a realizat în viaţă. Astfel de oameni au fost nişte figuri extraordinare. În plus, când joci rolul unei persoane din viaţa reală, există un mare avantaj: ai foarte multe informaţii reale la îndemână, te poţi documenta. Poate nu neapărat în cazul ăsta, nu neapărat pentru aceste personaje, dar oricum şi despre ei ştim exact ce au realizat în viaţă şi ce moştenire au lăsat posterităţii. Toate aceste lucruri ne sunt foarte utile şi insuflă muncii noastre un aer cu totul special.
 
– Cât de accesibil este acest serial? Ce credeţi că ar determina publicul să urmărească serialul ”Harley & The Davidsons”?
 
Bug Hall: Serialul are o ”reţetă” aparte. Pe de o parte, există latura istorică, de viaţă reală, extrem de atrăgătoare pentru un anumit tip de public. Pe de altă parte, apare în film un simbol tipic american, cum sunt motoarele Harley-Davidson, care atrag un segment de public complet diferit. În plus, intriga se derulează rapid, e un serial de acţiune, urmăreşti curse, coliziuni şi iar coliziuni – ceea ce atrage un public mai tânăr şi inclusiv oameni ca mine. Cu alte cuvinte, realizatorii serialului au dat lovitura din toate punctele de vedere şi şi-au asigurat audienţa.
 
– Mergeţi şi voi pe motociclete? Şi, dacă da, ce mărci de motoare aveţi? În plus, ca motociclişti, ce părere aveaţi despre legendarele motoare Harley‑Davidson, înainte să începeţi să lucraţi la acest proiect?
 
Robert Aramayo: Cred că răspunsul meu va fi mult mai scurt decât al lui Bug. Înainte să lucrez la acest proiect, nu mai mersesem niciodată cu motocicleta. Lucrând la acest serial, am învăţat că atunci când te urci pe motocicletă, pe lângă ideea de a conduce un motor, există o întreagă cultură şi un spirit anume al motocicliştilor – despre care nu aveam habar înainte. Pot spune deci, după ce am lucrat la acest proiect, că acum înţeleg mai bine şi sunt mult mai interesat de acest aspect al vieţii mele, motociclismul. Îmi place să-mi petrect timpul alături de oameni care merg şi ei cu motorul, îmi place cum vorbesc şi alţii despre această experienţă şi ce simt.
 
Bug Hall: Eu am mers mult cu motocicleta, încă de tânăr. De la sfârşitul adolescenţei şi până pe la 20 şi un pic de ani, am tot cutreierat America, ba chiar am ajuns puţin şi prin Mexic, însă pe atunci nu ştiam să conduc o maşină.  De fapt, mi-am luat carnetul de conducere de-abia de câţiva ani, aşa că pot spune că motocicletele sunt viaţa mea.
 
– Şi cu ce motoare mergi?
 
Bug Hall: Cu BMW… Doar cu BMW Motorrad. Dar, fiind de fel din Texas, motoarele Harley‑Davidson au ocupat dintotdeauna un loc important în inima mea. În Texas, dacă e să ai un motor, de obicei ai un Harley‑Davidson. Aşa că am crescut pe lângă tipi care aveau Harley-uri şi îmi place la nebunie cum sună motoarele lor. Îmi place marca asta. Numai că până acum n-am avut niciodată un Harley-Davidson.
 
– Personajele voastre nu au avut o viaţă prea uşoară, în încercarea de a-şi îndeplini visurile. Pentru voi, care a fost cel mai greu lucru pe care l-aţi avut de făcut, în timpul filmărilor pentru acest serial?
 
Bug Hall: Pentru mine, asta e o întrebare simplă. Mi-am fracturat clavicula în cea de-a doua zi de filmări. Iar în primele două săptămâni când am filmat cu clavicula ruptă, dar arătând ca şi când eram perfect întreg, mi-a fost destul de greu. Însă a fost un efort care a meritat întru totul. De când mă ştiu mi-au plăcut provocările.
 
Robert Aramayo: Pentru mine, cel mai dificil lucru a fost să încerc să mă menţin cât mai aproape de Bill, ca gândire. Bill Harley, personajul meu, este un tip foarte talentat, în multe privinţe. Din punct de vedere artistic, e extrem de creativ. În plus, se pricepe foarte bine la design. Eu mi-am dorit să înţeleg mai bine unele dintre elementele cu care lucram, ca să-mi fie mai uşor, dar mi s-a părut incredibil de dificil, fiindcă el e un tip inteligent, care a realizat foarte multe în viaţă.
 
– Trebuie să te întreb cum a fost cu clavicula ruptă. Să înţeleg că aţi fost nevoiţi să va faceţi singuri o parte din cascadorii?
 
Bug Hall: Doamne, ce mi-aş fi dorit să fie aşa! Toţi băieţii care au participat la curse în serial chiar au mers cu motocicletele! Au organizat pentru ei nişte cursuri de instruire complete şi cred că am avut vreo 35 de cascadori. Într-o paranteză fie spus, echipa a construit vreo 80 de motociclete pentru filmări. Chiar a fost mult de lucru. Personajul meu nu merge efectiv cu motocicleta, dar fiindcă eu am multă experienţă ca motociclist, iar ei îşi doreau să creeze între mine şi Michiel o legătură mai strânsă, mi-au dat şi mie o motocicletă, una dintre cele mai vechi, şi am ieşit împreună cu motoarele, vreo câteva zile. Iar acum pot să glumesc şi să spun că experienţa mea anterioară în materie de motociclete a lucrat, de fapt, împotriva mea în situaţia asta. Modelele astea vechi sunt destul de rapide, chiar dacă toate mecanismele lor au fost modificate. Şi, în final, instinctele mele de mototiclist au funcţionat împotriva mea. Am vrut la un moment dat să folosesc ambreiajul, dar am dat-o în bară, fiindcă acolo unde ar fi trebuit să fie ambreiajul aveam de fapt frâna de pe faţă. Şi ăsta a fost sfârşitul, pentru mine….
 
– Probabil că te-ai mai întâlnit cu Michiel Huisman, lucrând la ”Urzeala tronurilor”. Dar aş vrea să ştiu cum ai lucrat cu el la acest proiect. Cum a fost această experienţă pentru voi amândoi?
 
Robert Aramayo: Michiel are o chestie aparte… E un tip cu picioarele pe pământ, dar are o atitudine foarte relaxată faţă de munca lui, ceea ce ne-a plăcut foarte mult şi mie, şi lui Bug. E foarte plăcut să lucrezi cu el pe acelaşi platou de filmare şi, în plus, el îţi ridică întotdeauna mingea la fileu, ca actor. După cum a zis şi Bug mai devreme, munca lui de documentare a fost incredibilă, a fost de nepreţuit pentru noi toţi. Tipul citeşte enorm, ceea ce e un plus uriaş pentru el, dar este şi foarte generos cu toţi cei cu care lucrează. Aşa că e un adevărat cadou să lucrezi cu el, după părerea mea.
 
Bug Hall:  Aşa e, tot ce a spus Rob a fost exact aşa. Michiel e foarte haios, are mult umor, e foarte inteligent şi îţi uşurează munca foarte mult prin tot ce face. Îşi asumă un fel de rol de frate mai mare, inclusiv în afara platoului de filmare, ceea ce prinde foarte bine. El e omul care are mereu grijă de toată lumea din jur. E ca şi cum i-ar ţine în braţe pe toţi cei din preajma lui, exact ca un frate mai mare, care vrea să te apere. Mi se pare foarte cool acest rol de protector. E un tip bestial!
 
– Ce trăsături de personalitate trebuie să ai ca să creezi o astfel de companie, care să devină un adevărat simbol şi să aibă un număr atât de mare de fani devotaţi? Harley-Davidson aproape că a devenit o religie. Ce anume din felul de a fi al lui Bill şi Arthur – şi ce anume din trăsăturile acestei mărci i-au asigurat acest statut extraordinar?
 
Robert Aramayo: Unul dintre primele argumente care pot fi invocate aici este cultura extraordinară în care pătrunzi când mergi cu motocicleta – şi în special cu un Harley‑Davidson. Mă refer aici la întreaga experienţă ca motociclist… Şi pot să spun că am trăit asta pe pielea mea, fiindcă am mai mers cu motoare – inclusiv cu Harley‑Davidson – înainte de a lucra la acest proiect. Pot să afirm cu tărie acest lucru. Pentru mine, de fapt, Harley‑Davidson a echivalat cu intrarea într-o nouă cultură şi dobândirea acestui spirit deosebit al motocicliştilor. Asta e ceva ce serialul transmite foarte clar: începuturile unei culturi, începuturile unui nou stil de viaţă. Mă refer la ceea ce simt toţi cei care merg cu motoare Harley‑Davidson.
 
– Cum a fost experienţa filmărilor în România?
 
Robert Aramayo: Excelentă! Cu adevărat extraordinară! Unul dintre cele mai grozave aspecte legate de români este faptul că am legat multe prietenii grozave acolo, cu echipa de filmări din România. Mi-au plăcut teribil oamenii de acolo. Au o atitudine de profesionişti adevăraţi când vin la lucru, sunt nişte oameni practici şi eficienţi, chestie pe care am apreciat-o foarte tare şi care rezonează foarte bine cu mine şi cu cultura din care provin eu. Aşa că poate sună bizar, dar m-am simţi în România ca acasă. Mi-a plăcut foarte mult pasiunea pe care o pun aceşti oameni în ceea ce fac.
 
Bug Hall: Da, legat de această atitudine de profesionişti a românilor… Aşa este. Aproape că sună ca un clişeu, dar e extrem de adevărat în ceea ce priveşte munca lor, în plan exterior. În schimb, în plan interior, românii sunt nişte oameni foarte calzi. Ne-am făcut acolo mulţi prieteni buni, am cunoscut oameni extraordinari, aşa că am fost foarte trişti la plecare, când ne-am luat rămas-bun. Locaţia a fost de asemenea incredibilă. Am găsit acolo nişte locuri minunat de frumoase, cu o istorie bogată şi foarte complicată. Lucru cu atât mai cool în condiţiile în care noi filmam un serial istoric, putem spune. Acţiunea se derulează la începutul secolului 20, dar ajungem până prin anii 1930… Iar locaţiile alese ne-au ajutat să ne spunem povestea într-un mod mult mai autentic, fiindcă aveam la dispoziţie clădiri care se potriveau perfect cu acţiunea serialului. Am avut nişte locaţii perfect alese.