NESCAFÉ sărbătoreşte 75 de ani

Redacția / 08.04.2013, 14:53
NESCAFÉ sărbătoreşte 75 de ani
NESCAFÉ, brandul companiei Nestlé care a debutat la nivel mondial ca o soluţie inovatoare pentru conservarea stocurilor mari de cafea, aniversează 75 de ani, fiind una dintre cele mai populare băuturi din întreaga lume.

Astăzi, la nivel mondial, în fiecare secundă, se consumă peste 5.500 de căni de cafea solubilă NESCAFÉ, fiecare produs fiind creat în funcţie de preferinţele consumatorilor. “Sărbătorim istoria bogată şi moştenirea NESCAFÉ, prima cafea solubilă din lume care a păstrat intactă aroma cafelei. De-a lungul celor 75 de ani, cafeaua solubilă a evoluat de la o simplă cutie de cafea la un întreg portofoliu de sortimente şi sisteme de cafea”, a declarat Carsten Fredholm, Head of Nestlé’s Beverage Strategic Business Unit.

Inovaţie din prima clipă

În 1929, Louis Dapples, preşedintele Nestlé de la momentul respectiv, a primit o provocare interesantă din partea fostului angajator, Banque Française et Italienne pour l’Amérique du Sud. După căderea bursei de pe Wall Street şi colapsul preţurilor cafelei, banca deţinea în portofoliu cantităţi foarte mari de stocuri de cafea în depozitele din Brazilia. Provocarea lansată către Nestlé a fost aceea de a transforma aceste stocuri în “cuburi de cafea solubilă” care să poată fi comercializate.

Chimistul Max Morgenthaler s-a alăturat companiei Nestlé pentru a ajuta echipa de cercetătorii în gasirea unei soluţii. După trei ani de cercetări, a avut loc prima descoperire: produsul café au lait – un amestec de cafea, zahăr şi lapte – transformat în pudră, îşi păstra aroma mai mult timp. Dar această pudră nu se dizolva uşor, iar conservarea laptelui şi a zahărului reprezentau adevărate provocări pentru producţie.

Cum a luat naştere Nescafé

În cei trei ani de cercetări amănunţite, Max Morgenthaler a descoperit faptul că aroma se păstra mai bine în cazul cafelei cu lapte şi zahăr, decât în cazul produsului neîndulcit. De asemenea, acesta a descoperit că aroma de cafea se conserva mai bine în urma expunerii la temperaturi şi presiuni mari.

Max Morgenthaler a ajuns la concluzia că secretul conservării aromei de cafea stă în crearea unui sortiment solubil cu suficienţi carbohidraţi care să confere savoare. Această nouă direcţie a fost una diferită de conceptul iniţial.

Un an mai târziu, specialiştii Nestlé au folosit o tehnică specifică de a produce această pudră. Soluţia a fost prezentată în faţa boardului executiv Nestlé şi a directorilor tehnici, care au putut testa primele mostre de cafea solubilă.

Doi ani mai târziu, pe 1 aprilie 1938, cafeaua solubilă NESCAFÉ a fost lansată în Elveţia. Nestlé a înfiinţat o linie de producţie pentru extracţia şi uscarea rapidă a boabelor de cafea pentru a produce cafeaua NESCAFÉ în fabrica din oraşul elveţian Orbe.

Cafeaua NESCAFÉ a fost lansată în Marea Britanie două luni mai târziu şi în Statele Unite în 1939. În 1940, prima cafea solubilă era deja disponibilă în 30 de ţări.  

Momente cheie in istoria NESCAFÉ

În 1952, fabrica NESCAFÉ din St Menet, Franţa a venit cu o idee revoluţionară – un produs care nu necesita adăugarea de carbohidraţi. Din acel moment cafeaua NESCAFÉ  conţine numai apă şi cafeaua extrasă din boabele de cafea, fără niciun alt ingredient.

În 1960, NESCAFÉ a început să fie comercializat în recipiente de sticlă, în Japonia şi Europa, o inovaţie menită să păstreze prospeţimea cafelei.

În 1965, brand-ul anunţa o nouă inovaţie – cafeaua solubilă obţinută prin tehnologia de extracţie a apei – freeze drying – NESCAFÉ Gold Blend.

De-a lungul timpului, NESCAFÉ şi-a extins portofoliul de specialităţi creând noi sortimente precum NESCAFÉ Decaf, NESCAFÉ Gold Espresso, NESCAFÉ Frappé, NESCAFÉ Cappuccino sau NESCAFÉ Ready-to-Drink.

În 1990, specialiştii NESCAFÉ au brevetat o modalitate prin care băuturile puteau beneficia de textura bogată a spumei de lapte, o reţetă care este folosită în ziua de astăzi pentru NESCAFÉ Cappuccino.