Pasajul Baneasa, 48 de ore pana la inaugurare (Poze)

25 11. 2009, 14:06

Autoritatile si firma care a contractat lucrarea sunt aproape de
finalizarea pasajului subteran de la Baneasa.

Potrivit autoritatilor, pasajul va fi dat in folosinta
vineri
, pe 27 noiembrie, cu cateva zile mai devreme decat
ultimul termen anuntat, 1decembrie.

La inceput, cand lucrarile erau in faza incipienta, se spunea ca
acest pasaj va costa 13 milioane de euro, insa suma a sarit serios
de aceasta cifra.

Proiectat sa aiba o lungime de 870 de metri,
din care zona subterana (tunelul) sa aiba 72 de metri, pasajul
subteran de la Baneasa incepe dupa intersectia DN1 cu Bulevardul
Elena Vacarescu si Strada Dobrogeanu Gherea si se va sfarsi dupa
intrarea de la Aeroportul Baneasa, la kilometrul 8+100. Pasajul va
avea cate doua benzi pe sens si cate doua laterale la sol.

La acest moment, lungimea pasajului a ajuns la 1,2
km
, fata de 870 de metri si va avea doua benzi pe sens. In
plus, pe marginea fiecarui sens vor fi doua bretele inguste care
pot fi folosite de pietoni.

Latimea tunelului va fi de 16 metri, acesta avand o inaltime
maxima de 10 metri.

Astazi, cu doua zile inainte de darea in folosinta a
acestui pasaj
, muncitorii finisau peretii lucrarii,
asfaltul era marcat corespunzator, totul parand gata de inaugurare.
Cu putina curatenie, desigur, inainte ca oficialitatile sa vina sa
taie panglica, asa cum se obisnuieste la romani.

GALERIE
FOTO

Pentru cei care vor sa aiba un termen de comparatie, va oferim
doua montaje foto, in care vedem cum s-a schimbat zona din 2007
pana in prezent.

Sus si jos, doua montaje in care va aratam
cum arata zona in care este acum pasajul Baneasa

Proiectat sa fluidizeze traficul din partea de nord a
Bucurestiului
, pasajul Baneasa dorea sa ii scape de nervi
si de asteptare pe cei aflati in trafic in zona. Potrivit unui
recensamant de circulatie, realizat in 2005, recensamant in urma
caruia s-au stabilit parametrii acestui pasaj, pe DN1 trec mai mult
de 50.000 de vehicule fizice in 24 de ore.