Porsche Cayman S

18 01. 2006, 11:45
Eternul si miticul 911 este o masina sport senzationala, poate cea mai performanta, insa problema ei este varsta clientului tipic, care e de partea cealalta a jumatatii de secol, astfel ca specialistii in marketing din Zuffenhausen s-au gandit sa atace un segment mai tanar, dar doritor

Eternul si miticul 911 este o masina sport senzationala, poate cea mai performanta, insa problema ei este varsta clientului tipic, care e de partea cealalta a jumatatii de secol, astfel ca specialistii in marketing din Zuffenhausen s-au gandit sa atace un segment mai tanar, dar doritor de senzatii sportive serioase – mai serioase decat acelea oferite de Boxster, fie el cu sau fara S!

Dupa o gestatie scurta (specifica reptilelor), intra in scena CAYMAN, direct in versiunea supervitaminizata si descrisa de sufixul S, urmand ca mai incolo sa apara si o versiune mai cuminte (dar cine vrea un Porsche cuminte?Â…). De cum il vad in curtea uzinei din Germania, curentul trece bine intre noi, masina e foarte apetisanta, pastrand multe elemente de la Boxster (aripi si capota fata, parbriz, usi), insa pavilionul este unul rigid, iar aripile spate dau in forme senzuale, foarte placute.

Fac o tura in jurul lui, remarc esapamentele centrale care, sper eu, vor emite un sunet agresiv si, fara sa mai stau mult pe ganduri, intru in universul Porsche.

Sa ne intelegem, acesta incepe de la felul cum se inchid usile si continua cu o calitate fara cusur a asamblarii materialelor, cu o ergonomie superba si cuÂ… prea multe butoane pe consola centrala (mi-au trebuit 10 minute ca sa reusesc sa schimb postul de radio!!!). Fiind un coupe cu doar 2 locuri, e clar ca e destinat acelora care nu au nici macar in planul cincinal ganduri de facut copii; se adreseaza, deci, tinerilor ambitiosi (si bine dotati financiar, totusi). Acestia vor fi foarte fericiti cu Cayman S.

Prevazut cu o cutie manuala cu 6 trepte (Tiptronic exista optional) comandata cu cabluri si cu un flat-six de origine Boxster, masina cantareste 1.340 kg, astfel incat cei 295 CP dezvoltati la 6.250 rpm au sansa sa zburde relativ in voie, netrebuind sa care cine stie ce baraca dupa ei.

Bonus, cuplul de 340 Nm este constant intre 4.400 si 6.000 rpm, fara doar si poate si datorita aparitiei sistemului Variocam Plus, „furat” de pe Carrera!

Ca la orice Porsche care se respecta, cheia se introduce pe partea stanga si, contrar curentelor, este vorba chiar de o cheie, care la prima incercare da viata celor 6 pistoane intr-un placut zgomot grav, metalic, atat de caracteristic motoarelor boxser ale casei germane.

Citeste mai mult in ProMotor