Premierele săptămânii în cinema – Brâncuşi ajunge pe marele ecran

De: Cătălina Matei / 19.09.2014, 08:00
Premierele săptămânii în cinema – Brâncuşi ajunge pe marele ecran
Brâncuşi. Un bun naţional irosit de conaţionali. “Brâncuşi... din eternitate”, un film românesc care aduce pe marile ecrane povestea unuia dintre cei mai mari artişti ai ţării. Iată ce alte filme mai au premiera în cinematografele din România în acest weekend!

America, venim!

Plecaţi tocmai din micul oraş Târgovişte cinci actori, regizorul, un băieţel şi ursul său imens de pluş traversează oceanul pentru a susţine un spectacol la New York. Însă, nu totul merge conform planului şi actorii hotărăsc, pentru câţiva bani în plus, să înceapă colaborarea cu un impresar local, tot român şi stabilit în SUA de ceva vreme, care le promite un turneu de amploare. Iau problemele lor sfârşit sau doar încep?

Titlul original: America, venim! Regia: Răzvan Săvescu. Cu: Mihai Călin, Gheorghe Ifrim, Adrian Văncică, Mira Furlan. Distribuit de Ro Image 2000, Transilvania Film.

 

Brâncuşi… din eternitate

Trei perioade de timp, trei poveşti, trei planuri şi trei personaje construiesc intriga filmului “Brâncuşi din Eternitate”, poveste care încearcă să zugrăvească personalitatea sculptorului Constantin Brancuşi. Fiecare personaj vorbeşte, în felul său, despre talentul şi operele unuia dintre cei mai mari artişti.

Povestea principală este cea despre Brâncuşi în perioada lui de maturitate, atât fizică cât şi creativă. Este perioada care urmează sosirii lui la Paris, perioada prieteniei cu Modigliani, dar şi a relaţiei cu Martha, unul dintre modelele lui, poate chiar modelul lui preferat. În ciuda nenumăratelor lui trădări, Martha îi rămâne credincioasă până la moartea ei.

A doua poveste este a lui Marin Etu, un student la Arte plastice, în Bucureşti, în perioada instaurării regimului comunist. Din cauza unor critici aduse unora dintre membrii Academiei Române, care au refuzat moştenirea pe care Brâncuşi ar fi vrut s-o lase statului român, este condamnat la 13 ani de detenţie. După ce este eliberat, Securitatea îl obligă să falsifice multe din lucrările lui Brâncuşi.

A treia poveste îl are în centrul ei pe Milarepa, un mare învăţat ce a trăit în sec. al XII-lea în Tibet. Milarepa e evocat de multe ori de Brâncuşi, mare admirator al învăţăturilor sale, dar şi de Marin Etu. În timpul detenţiei, datorită unui coleg de celulă, Marin Etu ajunge să afle multe despre viaţa lui Milarepa. Milarepa este liantul dintre sculptorul Brâncuşi şi falsificatorul Marin Etu, liantul dintre destinele lor.

“Brâncuşi din Eternitate” este un film despre căutarea adevărului şi a perfecţiunii în artă, dar şi despre dezamăgirile provocate de nerealizări. Este, însă, şi un film despre cel care le influenţează vieţile până în clipa trecerii în singurătate… Milarepa.

Titlul original: Brâncuşi… din eternitate. R: Adrian Popovici. Cu: Ioan Andrei Ionescu, Iulia Verdeş, Claudiu Bleonţ. Distribuit de Artis Film Romania.

 

Schimb de dame

Cu douăzeci de ani înainte de Jackie Brown, Ordell Robbie şi Louis Gara ajung să se cunoască la puşcărie, unde sunt amândoi închişi pentru furt de maşini. Când Louis e eliberat, lui Ordell îi vine ideea să şantajeze un dezvoltator imobiliar corupt din Detroit, Frank Dawson, care deţine milioane de dolari ascunşi prin conturi off-shore.

În poveste ajunge să fie implicată Mickey Dawson, soţia frumoasă a lui Frank, care suferea de plictiseală în căsnicia ei nefericită şi care trecea printr-o criză de identitate. Louis şi Ordell îşi închipuie că, dacă o răpesc pe Mickey şi cer un milion de dolari răscumpărare, Frank Dawson n-o să aibă curajul să meargă la poliţie să-i denunţe, pentru că ei, răpitorii, ar putea să-i dea în vileag afacerile ilegale. Un plan perfect, deci ce ar putea să meargă prost?

Mickey e răpită şi dusă la casa lui Richard Edgar Monk, un simpatizant nazist idiot şi grotesc, înnebunit după arme. Singura problemă deocamdată ar fi că există un martor la momentul răpirii, un vecin pe care îl cheamă Marshall Taylor, care tocmai încerca să aibă o aventură cu Mickey. Acesta are acum dilema morală de a recunoaşte căera pe cale să comită un adulter şi să ofere poliţiei informaţiile necesare, sau să se dea deoparte şi să aştepte să vadă ce se întâmplă cu Mickey.

Dar cel mai important e că Mickey, Louis şi Ordell nu ştiu un lucru: Frank tocmai depusese cererea de divorţ.

Pentru ca lucrurile să meargă şi mai rău, intră în scenă Melanie. E amanta sexy şi isteaţă din Bahamas, acolo unde Frank are un bârlog secret. Aceasta preia controlul şi reuşeşte să manipuleze şi să deturneze complet şantajul. Îi dă lui Frank ideea că poate nici nu o vrea înapoi pe Mickey, acum că vrea să divorţeze de ea…

Urmează o serie de evenimente incredibile, duble trădări, întorsături de situaţii şi un soi de violenţă care nu poate fi decât produsul unei minţi imaginative precum cea a lui Elmore Leonard.

Titlul original: Life of Crime. Regia: Daniel Schechter. Cu: Mos Def, John Hawkes, Jennifer Aniston, Isla Fisher. Distribuit de: Ro Image 2000, Prorom.

 

Labirintul: Evadarea

Thomas se trezeşte într-un lift care urcă încet. Când liftul se opreşte şi uşile se deschid, ajunge în mijlocul unei colonii de băieţi care îl întâmpină în Luminiş – un vast spaţiu deschis înconjurat de ziduri uriaşe de beton. Mintea lui Thomas este pustie. Nu ştie unde este şi de unde a venit; nu îşi aminteşte cine sunt părinţii lui, ce trecut a avut sau măcar cum se numeşte.

Thomas şi ceilalţi nu ştiu cum sau de ce au ajuns în Luminiş. Ştiu doar că în fiecare dimineaţă se deschid uriaşele uşi de beton care dau spre Labirint. Uşile se închid în fiecare seară, la apusul soarelui. La fiecare 30 de zile, liftul aduce un nou băiat. Comportamentul Labirintului fiind previzibil, sosirea lui Thomas era aşteptată. Dar, cu mai puţin de o săptămână după aceea, se produce un eveniment neaşteptat: uşile liftului se deschid din nou, scoţând-o la iveală pe Teresa, prima fată care ajunge în Luminiş.

Thomas află că fiecare locuitor al Luminişului are un rol de jucat, de la grădinărit şi construcţii la calitatea de alergător de elită care cartografiază zidurile Labirintului ce îi ţine captivi, ziduri care îşi schimbă configuraţia în fiecare noapte. Alergătorii Labirintului se luptă cu timpul, încercând să acopere o suprafaţă cât mai mare până la sfârşitul zilei, când Labirintul se încuie, iar pe coridoarele structurii de beton încep să dea târcoale ucigătorii Grievers, entităţi biomecanice.

Chiar şi ca nou-venit, Thomas are o senzaţie neliniştitoare de familiaritate cu Luminişul şi cu Labirintul. Ceva zăvorât în amintirile lui ar putea fi cheia care să rezolve misterele Labirintului şi poate chiar pe ale lumii de dincolo de acesta.

Titlul original: The Maze Runner. Regia: Wes Ball. Cu: Ki Hong Lee, Dylan O’Brien, Blake Cooper, Aml Ameen.