ProMotor judeca la Geneva

30 03. 2006, 11:37
Ford a atras atentia tuturor prin cele 3 noutati importante: monovolumele Galaxy si S-max, despre care puteti citi mai pe larg in paginile revistei si Focus-ul coupe cabriolet, care intareste moda acestor automobile. Poate cel mai interesant aspect este colaborarea cu Pininfarina la

Ford a atras atentia tuturor prin cele 3 noutati importante: monovolumele Galaxy si S-max, despre care puteti citi mai pe larg in paginile revistei si Focus-ul coupe cabriolet, care intareste moda acestor automobile. Poate cel mai interesant aspect este colaborarea cu Pininfarina la realizarea design-ului, acesta impunand o nota calda de eleganta mediteraneana, cu accente de GT (spoiler fata, blocuri optice spate), care ajuta la o departajare vizuala clara fata de celelalte modele Focus.

Vice presedintele vanzarilor Ford in Europa, Ingvar Sviggum, ne-a impartasit din multumirea care o are vis-a-vis de vanzarile Ford in aceasta zona a Europei Centrale si de Est, precum si in Rusia si Turcia, unde vanzarile cresc spectaculos, mai ales in comparatie cu pietele vest-europene, mai mature si mai saturate. Pentru Romania, se doreste o crestere de la circa 8.000 unitati pe an la 10.000, ridicarea standardelor de calitate la service, vanzari, piese. Domnul Sviggum ne-a declarat si ca isi propune ca vanzarile Ford in regiune sa atinga spectaculoasa cifra de 500.000 masini pe an si ca este convins de ajutorul in imagine pe care Ford il poate obtine din programul WRC, insa organizarea unor cupe monomarca in tarile din regiune depinde in primul rand de costuri.

In completarea noilor modele, Ford a expus intraga gama de modele sportive ST, de la Fiesta la Mondeo, trecand prin apetisantul Focus ST de 225 CP, testat de noi in numarul trecut.

In atmosfera rarefiata a masinilor supersport, lucrurile s-au precipitat un pic. Interesul s-a focalizat, fara doar si poate, asupra lui Ferrari 599GTB (asa cum il cunosteam inainte de Geneva), care a mai primit un sufix: Fiorano. Ziaristii si, mai tarziu, publicul larg au aflat date complete despre bolidul din Maranello. Motorul a ramas varianta „detunata” a celui de pe Enzo (V12, 6 litri, 620 CP). Puterea maxima este atinsa la 7.600 rpm, dar poti sa fortezi propulsorul pana la 8.400 rpm. Orgia de sunet trebuie sa fie coplesitoare… Cuplul maxim de 608 Nm poate fi atins la o valoare mai mica (5.600 rpm), fapt util in timpul deplasarii citadine. Cine are drum liber poate sa prinda suta in 3,7 secunde.

Unul dintre concurenti este Pagani Zonda, masina din care vor fi produse doar 25 de exemplare si a carei varianta decapotata a frant multe inimi. Fata de F, s-au facut modificari la suspensie si la motor. Cel din urma este mai potent, dezvoltand 650 CP, si poate atinge 200 km/h in doar 9,8 secunde. Iar daca ne gandim ca in urma cu 15 ani o berlina medie care scotea acest timp pana la 100 km/h era ceva demn de admirat…

La Alfa s-a lasat cu un premiu prestigios, Spider Cabrio fiind votat, de 23 de jurnalisti din 12 tari, „Cabrio of the Year 2006”. Suntem intru totul de acord!

Fratele 159 Sportwagon a fost de asemenea prezent. Provocarea a reprezentat-o pastrarea liniei sportive de la sedan, examen luat cu brio de italieni.

Agitatie si la standurile VAG. Porsche a venit cu ce avea mai bun: 911 turbo si GT3. Primul este prezentat mai pe larg in cuprinsul acestui numar de revista, asa ca ne vom opri mai mult aici la cel din urma. Pe cand varful de gama este bodybuilder-ul axat pe masa, GT3 este gimnastul fibrat. Nu e la fel de potent (415 CP vs 480 CP), dar recupereaza la cantar, fiind mai usor si, in acelasi timp, mai rafinat – poate nu atat din punctul de vedere al designului, cat pe latura pur inginereasca, menita sa il faca sa fie o prezenta chirurgicala atat pe drumurile publice, cat si pe circuit. Dupa sedan, fabulosul RS4 a sosit si in varianta cabrio, respectiv combi. Tehnica este similara la ambele, existand diferente doar la acceleratii, datorita maselor totale diferite.

Dupa ce l-am vazut sub forma de concept si ne-a placut, am avut ocazia sa-l admiram pe viu si pe noul Allroad. Nu reprezinta o revolutie, continuand sa fie, pe teren mediu spre greu, un A6 Avant mai potent. Nu este nici un 4×4 veritabil, dar suspensia pneumatica (si implicit garda la sol variabila) ofera un sprijin incontestabil. Fata de vechiul model, Allroad nu va fi comercializat in SUA, prioritatea in acest sens avand-o Q7.

Bombele frantuzesti de clasa mica si-au etalat muschii prin variantele Clio Sport si 207 RCup. Primul reprezinta forma finala a top-modelului familiei Clio, avand, in esenta, acelasi motor, dar o caroserie mult mai incitanta decat in trecut. Propulsorul este acelasi 2 litri si 16 valve, in schimb puterea a fost marita usor, pana la 197 CP, obtinuti la rotatia astronomica de 7.250 rpm. Pentru a nu mai ramane punctul slab al masinii, cutia de viteze cu 6 trepte a fost dezvoltata in colaborare cu Nissan.

Marii rivali au prezentat un concept sport si varianta de serie a lui 207. RCup este initiatorul noului program sport lansat de leul din Sochaux, motorul, tot de 2 litri, dezvoltand 280 CP! Tot la standul Peugeot a fost prezentata si varianta de serie a lui 207, proaspat incoronat cu 5 stele Euro NCAP. S-au pastrat genele seriei anterioare, dar, adaptand „zambetul” specific casei, partea frontala a devenit mult prea fortata pentru gustul meu.

A fost expus si bolidul de F1 al echipei BMW-Sauber (cod F1.06.), in noul format de motorizare V8 (cod P86). Chiar daca se anunta un sezon in care puterea va scadea in medie cu 20%, inginerii germani sunt increzatori in succesul echipei, datorita infuziei fara precedent de tehnologie.

Mercedes a prezentat doua varfuri de gama: GL, nava-amiral a SUV-urilor din Stuttgart, si S65 AMG, cea mai puternica limuzina de serie din lume. In ceea ce-l priveste pe GL, este clar ca departamentul de vanzari a mai studiat un pic piata americana, s-au primit rezultatele chestionarelor, s-au facut calcule si s-a ajuns la concluzia ca mai sunt de stors niscaiva parai de pe cea mai mare piata, cu toata recesiunea care domneste peste Ocean. In consecinta, GL este pe gustul yankeilor, in timp ce pentru Europa ramane in productie eternul G. Slava Domnului! Unii, mai norocosi, vor mai apuca sa-l atinga si sa se joace cu el, cel putin cativa ani. S65 AMG… ce sa spun… l-am prezentat intr-un numar anterior. Este varful de gama al limuzinei pe care multi o considera cea mai buna din lume. Arsenalul a fost mostenit, dar nu va speriati, n-a pierdut nimic din punch-ul de care era capabil (612 CP si 1.000 Nm).

Opel a venit cu GT, un mic roadster (frate de platforma cu Pontiac Solstice) foarte potent (2.000 cmc turbo, 260 CP, 0-100 km/h in 6 secunde). Europenizarea a fost realizata cu succes, toate trasaturile afisate aflandu-se in tiparele casei. De asemenea, tunerul OPC si-a expus intreaga gama de modele, de la Meriva la Zafira.

Citeste mai mult in ProMotor