Quantum Leap

01 02. 2006, 11:15
A fost o vreme cand muzica era muzica si nu te fereai sa deschizi radioul de frica sa nu auda copilul ceea ce stie deja din clasa intai. A fost o vreme cand baiatul venea la intalnire cu un buchet de flori in mana si o conducea pe fata acasa, o vreme cand hatchback-ul era sinonim cu VW

A fost o vreme cand muzica era muzica si nu te fereai sa deschizi radioul de frica sa nu auda copilul ceea ce stie deja din clasa intai. A fost o vreme cand baiatul venea la intalnire cu un buchet de flori in mana si o conducea pe fata acasa, o vreme cand hatchback-ul era sinonim cu VW Golf, Opel Kadett sau Renault 19. Daca imi este dor de acele vremuri? Nu, pentru ca am doar 28 ani, iar cotidianul ma tine in priza, desi nu pot spune ca aprob tot ce se intampla in ziua de azi. Clasa compacta devenise in urma cu cativa ani un segment in care totul se intampla dintr-o inertie a firescului. Era o lege nescrisa in legatura cu felul cum trebuie sa arate un hatchback si constructorii se fereau sa o incalce. Primul care a facut pasul a fost Mercedes, care a lansat A Class, un model caruia testul elanului a reusit sa-i faca mai multa reclama decat tot departamentul de marketing al germanilor. Din 2005 ruleaza pe strazi generatia a doua si nu prezinta riscul de a face tumbe cand trebuie sa evite un obstacol. Iata de ce intra Mercedes A Class in acest test comparativ. Pentru al doilea model putin altfel care participa la test, Seat Leon, ii multumim lui Walter Da Silva. Daca europenii au cu ce se lauda, trebuie sa-i facem loc pe lista si unei japoneze, noua Honda Civic… Daca stiti vreun model mai exotic de la Soare-Rasare, ne puteti scrie. La capitolul design, locul intai este ocupat de Civic – dar asta nu pentru ca ar reprezenta o noutate, ci pentru ca niponii au dat dovada de atata curaj si nonconformism, incat nu cred ca voi reusi sa ma obisnuiesc cu imaginea noului model in trafic nici peste cativa ani. În mod cert ma voi surprinde intorcand capul dupa ea in urmatorii ani pe strada. Honda a preferat sa arunce la gunoi caietul cu reguli si sa aduca in showroom-uri un concept-car pentru fiecare dintre noi. Eu le multumesc specialistilor japonezi pentru curaj, dar reversul medaliei s-ar putea sa-l reprezinte clientul care nu doreste sa aiba in fata casei o masina la care sa se uite tot cartierul. Cei ce nu au fost in scoala fani ai trigonometriei s-ar putea sa strambe si ei din nas la vederea liniei noii Honda Civic. Mercedes A Class, desi inovator, respecta reteta clasica. Socul primului val disparand, germanii au preferat sa faca modelul sa semene cat mai mult cu cel vechi, dar in acelasi timp sa fie mai elegant, mai rafinat si mai sigur. Mai multa maturitate in designul lui A Class, lucru care nu deranjeaza. Un model care are deja fanii lui si locul lui pe piata. Seat Leon… deja vu. Sper ca acest sindrom sa nu devina unul cronic pentru gama Seat. Altea a surprins placut, Toledo a reusit o sincopa intr-o linie de care marea majoritate s-a indragostit, pe cand Leon incepe deja sa creeze confuzie. Imagine si personalitate, dar pana unde?

Citeste mai mult in ProMotor