Racheta sol-sol – Ferrari F430

03 02. 2006, 12:26
Ferrari a avut intotdeauna niste berlinete extrem de puternice si foarte rosii, care-i exasperau pe ceilalti constructori si-i desfatau pe proprietari si pe norocosii care ajungeau la volanul lor. Pana nu demult, modelul 360 Modena facea o figura frumoasa si umbla cu fruntea sus

Ferrari a avut intotdeauna niste berlinete extrem de puternice si foarte rosii, care-i exasperau pe ceilalti constructori si-i desfatau pe proprietari si pe norocosii care ajungeau la volanul lor. Pana nu demult, modelul 360 Modena facea o figura frumoasa si umbla cu fruntea sus gratie motorului V8 de 400 CP din 3.586 cmc.

Problema a fost ca, in vecini, inginerii de la Lamborghini au scos din jobenul lor galben un Gallardo care a pulverizat timpii lui Modena. Nici nu e de mirare daca ne gandim ca, dupa infuzia de capital si de tehnologie germana, rivalii din SantÂ’Agata beneficiau de un V10 de 500 CP si de tractiunea integrala. Cartierul general de la Maranello a fost obligat sa reactioneze prompt si a facut-o cu brio, scotocind in tot know-how-ul de Formula 1 dupa artificii aplicabile pe strada care sa readuca berlineta calutului cabrat in frunte.

Hotarat lucru, se pare ca inginerii de la Maranello s-au gandit sa-i ridiculizeze pe vecinii lor, demonstrand ca un motor Ferrari cu doar 8 cilindri poate sa bata un motor Lamborghini de 10, ambele in V. Zis si facut, au marit cilindreea motorului existent pana la 4.308 cmc iar noile cifre de putere si cuplu au aparut intr-o cu totul alta lumina: 490 CP la 8.500 rpm si 465 Nm la 5.250 rpm.

Cei de la Lamborghini au inceput sa vada rosu in fata ochilor! Acuma nu stiu cum vi se par voua atatia cai adunati la un loc, dar dupa ce condusesem un alt Ferrari de 540 CP cu doar o zi in urma, ma simteam vaduvit in prima faza de cei 50 CP lipsa la apel. Starea a durat insa doar pana ce mi-am administrat palma matinala in holul hotelului. F430 este cu 390 kg mai usoara decat Scaglietti si nu este un GT, este o racheta sol-sol! Cu 4,512 m lungime si 1,923 m latime, ca sa nu mai vorbim de inaltime (imi vine pana la buric, credeti-ma), F430 preia platforma precedentului model 360 Modena, insa are o fata mult mai razboinica. Si un lateral. Si un spate.

De fapt toata e mai razboinica, iar asa, in rosu, chiar nu-ti vine sa te pui cu ea. Uitai sa va spun ca intre timp am ajuns la fabrica si am ramas trasnit de bestialitatea ce transpira prin toti porii masinii, care fusese parcata cuminte dupa poarta. De la prima vedere, influentele uluitorului supercar Enzo sunt vizibile si e si normal sa fie asa, fiecare posesor de Ferrari dorind sa regaseasca in masina lui cate ceva de la Enzo. Diferentele majore fata de F360 sunt in fata si la spate.

Fata este dominata de niste enorme prize de aer inspirate din masina campioana mondiala de F1 din 1966 (Ferrari 156 F1, cu Phil Hill la volan), iar spatele adaposteste un fantastic extractor de aer inspirat direct din masinile de Grand Prix si menit sa imbunatateasca fluxul de aer pe sub masina, sporind astfel apasarea la sol.

Lateralele sunt ornate cu superbe retrovizoare cu dubla prindere, cel din stanga avand imprimat in relief numele modelului, si cu nenumarate prize de aer, asa ca instinctiv mi-am pus intrebarea daca aceasta masina nu cumva consuma mai mult aer decat benzina? Mai tarziu, aveam sa-mi dau seama ca oricat aer ar consuma, eu tot benzina o platesc, iar la pompa pot sa va spun ca ti se face rau cand vezi suma. Insa pana sa ajung sa-i consum un pic benzina, anvelopele si placutele de frana, deschid curajos portiera si cobor in habitaclu.

Doamne, ce sublim peisaj!

Citeste mai mult in ProMotor