Regleaza directia masinii

20 02. 2002, 11:16
Volanul masinii tale trage in stanga sau in dreapta? Inseamna ca ai probleme cu directia. Daca nu stii cum sa rezolvi aceasta problema noi iti spunem care sunt probleme si cum se remediaza Dereglarile care pot aparea la mecanismul de directie sunt urmatoarele: joc mare al volanului, joc


Volanul masinii tale trage in stanga sau in dreapta? Inseamna ca ai probleme cu directia. Daca nu stii cum sa rezolvi aceasta problema noi iti spunem care sunt probleme si cum se remediaza

Dereglarile care pot aparea la mecanismul de directie sunt urmatoarele: joc mare al volanului, joc mare al rulmentilor din fata, joc mare al fuzetei pe pivot, joc mare in angrenajul casetei de directie, etc.

In mod obisnuit jocul volanului la mecanismele de directie cu melc si sector dintat sau cu melc si nolt – este de maximum 10 grade. La cele cu cremaliera jocul in mod obisnuit este foarte mic. Daca volanul are un jocmai mare, trebuie gasita cauza. Pentru aceasta se procedeaza in modul urmator:
– se verifica si se regleaza jocul rulmentilor din fata;
– se verifica fixarea levierului pe fuzete si a casetei de directie pe consola sau cadru;
– se verifica si se regleaza jocul articulatiilor barelor de directie;
– se verifica si se regleaza jocurile mecanismului casetei de directie.

Operatiile mentionate constituie si verificarile, respectiv reglarile, care se executa la mecanismul de directie.

Verificarea jocului rulmentilor rotii din fata. Se executa ridicand roata pe cric si miscand cu mana roata de marginea superioara a anvelopei in directie transversala; daca se constata existenta unui joc, trebuie efectuata reglarea rulmentilor sau inlocuirea lor.

Reglarea jocului rulmentilor din fata. Aceasta operatie consta in ridicarea rotii pe cric, scoaterea capacului rotii si a cuiului spintecat al piulitei fuzetei si insurubarea piulitei pana ce se constata, prin metoda aratata mai inainte, inexistenta unui joc; apoi se desurubeaza piulita cu o crestatura, se monteaza cuiul, capacul si se executa o proba de parcurs.

Daca butucul se incalzeste inseamna ca strangerea este prea puternica si rulmentii trebuie slabiti. Operatia se executa la statia de intretinere.

Verificarea jocului pivotlor, a fixarii levierelor pe fuzete si a casetei de directie, precum si verificarea articulatiilor barelor de directie se executa pentru a constata gradul de uzura a pieselor componente. Piesele care s-au uzat trebuie inlocuite.

Sursa: SERVICE CICLOP