Stacy Martin, noua muză a lui Lars von Trier

22 01. 2014, 08:00

Actriţa debutantă Stacy Martin este personajul principal feminin în filmul lui Lars von Trier, Nymphomaniac, şi noua muză a regizorului danez. Stacy Martin o interpretează pe “tânăra Joe”, de la vârsta de 15, până la 31 de ani, în timp ce restul rolului (de la 31 la 50 de ani) este jucat de experimentata Charlotte Gainsbourg.

Stacy Martin este născută în Franţa, dar acum trăieşte şi lucrează în Londra. Până ca Lars von Trier să o remarce şi să îi dea unul dintre rolurile principal în distribuţia Nymphomaniac, şi să ajungă în compania selectă a unor vedete de cinema precum Uma Thurman, Shia LaBeouf, Charlotte Gainsbourg, Willem Dafoe, Christian Slater etc., tânăra Stacy Martin (22 de ani) avea o carieră de fotomodel pentru compania Premier Model Management. Fotografiile sale pot fi găsite în reviste precum: US Vogue, V Magazine, Italian Vogue, Russian Vogue, i-D, Wonderland şi, de curând, a apărut pe coperta Jalouse Magazine.

The Independent nota cu mult înainte de lansarea filmului că “tânăra Joe” Stacy Martin din Nymphomaniac seamănă foarte bine cu actriţa Jane Birkin (Blow-Up, Death on the Nile). Coincidenţa face ca Jane Birkin să fie chiar mama colegei sale de platou, Charlotte Gainsbourg, cea care o joacă pe Joe la maturitate.

“Partea pe care am interpretat-o eu în film este foarte diferită de cea jucată de Charlotte”, spune tânăra actriţă. “Nici nu am prea vorbit mult despre acest aspect, adică cine e Joe sau cum e ea, deoarece, în mintea mea, la 15 ani nu eşti la fel cum eşti la 30 sau 40. Aşa că ar fi fost greu să joci acelaşi personaj tot timpul. Asta mi s-a părut foarte interesant: să nu trebuiască să mă gândesc cum să ne potrivim între noi, să nu trebuiască să mă gândesc eu cum ar fi crezut Charlotte că ar fi ea în adolescenţă”.

După debutul în Nymphomaniac, Stacy Martin a mai jucat anul trecut alături de actorul scoţian Tommy Flanagan în Barking at Trees (2013), o poveste de dragoste a unui artist de succes, în regia lui Heidi Greensmith. De asemenea, se află în pre-producţie filmul The Clown, în regia americanului Anthony Lucero, în care Stacy Martin are rolul principal. Imaginea acestui film va fi semnată de un român: Marius Panduru (Poliţist, Adjectiv, Weekend cu mama, Eu când vreau să fluier, fluier, Restul e tăcere, A fost sau n-a fost?, Periferic, Loverboy).

Despre personajul ei. Stacy Martin spune despre personajul ei: “Joe este împotriva dragostei, nu crede în ea. Pe măsură ce înaintează în vârstă, tânăra Joe devine într-un fel aproape mândră de ceea ce este. Nu va avea nici o ruşine în a dori să facă ceea ce-şi doreşte cel mai mult, adică sex”.

Despre lucrul cu Lars von Trier. Unul din lucrurile pe care le-a remarcat la regizorul danez a fost că toţi actorii alături de care lucrează încearcă să aducă în faţă ceva ce cred ei că lui i-ar plăcea să vadă. Iar el le lasă libertatea de a o face. Nu încearcă să îi limiteze în niciun fel. “În plus, este foarte răbdător”, spune ea. “Şi foarte precis. Nu se opreşte până nu obţine ceea ce îşi doreşte, la milisecundă chiar. Dar nu îţi spune niciodată cum să ajungi acolo. Te lasă pe tine să descoperi asta”.

Despre scenele de sex. Majoritatea întrebărilor pe care le-a primit au fost cele legate de ce anume s-a întâmplat şi ce nu s-a întâmplat pe platou, la filmări. În această privinţă, fostul fotomodel devenit actriţă este foarte sinceră: “E absolut incredibil ce poţi face în ziua de azi cu efectele speciale! Adică, eu una ştiu foarte clar că nu am făcut sex. Dar, ulterior, pe bune dacă nu părea că chiar am făcut-o! Aproape că m-au convins şi pe mine după ce am văzut imaginile. Este incredibil!”.

Lucrul cu dublurile porno. Mai exact, cum au decurs lucrurile? Stacy Martin, “nimfomana principală” din Nymphomaniac Vol. I, explică: “De multe ori am filmat scenele noi, actorii, înainte. Apoi ei le-au filmat din nou cu dublurile. Sau invers: au filmat mai întâi cu dublurile, pentru că au vrut să vadă ce poziţii se potrivesc mai bine la cameră, şi apoi eu a trebuit să copiez poziţiile respective la filmările noastre. A fost incredibil de tehnic totul! Lumea mă întreba Ei bine, nu! O spun acum: este cea mai puţin excitantă situaţie pe care am văzut-o în viaţa mea! Tot timpul era cineva care îmi spunea cum să-mi mişc degetul mic sau cum să stau ca să nu se vadă nu ştiu ce punct negru sau verde pe corpul meu…”.

Film porno sau nu? “E foarte clar că nu e un film porno! Nu ştiu pe nimeni care să-l fi văzut şi să se fi excitat cât de cât. Eu una nu am făcut-o. Şi, oricum, eu nu mă uit la filme porno, nici nu aş avea cu ce să compar…”, râde tânăra debutantă. “Pe de altă parte, n-am crezut vreodată că am să-mi întâlnesc dublura porno!”, povesteşte ea într-un interviu pentru The Independent.

Cel mai ciudat lucru la filmări. “Am trăit o senzaţie ciudată pe platou în momentul în care intrau dublurile porno care făceau… mă rog… ceea ce trebuie să facă nişte dubluri porno. Prima reacţie era să încerc să mă strecor uşurel afară din platou şi să-mi iau o cafea, orice.

“Era foarte ciudată această schimbare bruscă a atmosferei de pe platou, uşor schizofrenică chiar: acum faci un film normal şi, câteva minute mai încolo, tot locul devine un platou de film porno. Apoi mai erau protezele acelea… Pierdeam ore întregi cu montatul protezelor… lipirea vaginurilor false şi tot restul”.

Nymphomaniac Vol. I a avut premiera vineri 17 ianuarie, în timp ce Nymphomaniac Vol. II va intra în cinematografe pe data de 7 februarie.

Cinematografele în care rulează săptămâna aceasta Nymphomaniac Vol.I sunt, în Bucureşti: Cinema Studio, Elvire Popesco, Cinemateca Union, NCRR (Muzeul Ţăranului Român), Hollywood Multiplex, Cinema City Cotroceni, Movieplex, Grand Cinema Digiplex Băneasa, Patria. În ţară, Nymphomaniac Vol.I va putea fi văzut la Victoria (Cluj), Arta 3D (Târgu Mureş), Cortina Cinema Digiplex (Oradea), Cityplex (Braşov), Cityplex (Constanţa), Cinema Sergiu Nicolaescu (Târgu Jiu).

Nymphomaniac (2013) este o producţie Zentropa Entertainments, compania regizorului danez Lars von Trier şi este distribuit în România de Independenţa Film.

Foto: Christian Geisnaes, Zentropa