13 minciuni despre alimente pe care trebuie să le știi

Redacția / 22.10.2013, 14:45
13 minciuni despre alimente pe care trebuie să le știi
Sfaturile despre alimentație sunt pline de absurdități. Iată câteva dintre acestea...

1. Ouăle nu sunt sănătoase

Fals. Ouăle sunt bune organismului, fiind pline de vitamine. Ele au fost demitizate pentru că au colesterol. Treaba este că nu îl cresc pe cel rău, ci pe cel bun pentru corpul tău.

Intră pe vremea apropo pentru informații meteo detaliate

În ciuda tuturor avertismentelor de până acum, noile studii arată faptul că ele nu sunt asociate cu bolile de inimă. Ouăle au proteine, grăsimi bune, vitamine, minerale și antioxidanți care protejează ochii, nutrineți buni creierului.

2. Caloria este… calorie

Se spune des că tot ce contează pentru a pierde din greutate este să consumăm cât mai puține calorii. Adevărul este că acestea contează, dar la fel de important este și tipul de mâncare, știind legătura dintre alimente și digestie.

Adițional, alimentele pe care le ingerăm pot avea impact direct asupra hormonilor care reglează când și cât de mult mâncăm, precum și numărul de calorii pe care îl pierdem.

O calorie din protenie va fi mereu diferită de cea din grăsimi sau carbohidrați, tocmai prin impactul lor la nivelul organismului.

3. Grăsimile saturate sunt nesănătoase

Un nou studiu arată că aceste grăsimi saturate nu cresc riscul bolilor de inimă. Lupta împotriva grăsimilor se bazează pe o teorie neprobată.

Adevărul este că grăsimile saturate, folosite moderat, cresc colesterolul bun și schimbă colesterolul rău într-unul de subtip benign.

4. Proteinele în cantitate mare îți fac rău

Mulți cred despre consumul de proteine că ar face rău sistemului osos. Este adevărat că o cantitate mai mare de proteine favorizează creșterea excreției de calciu din oase pentru termen scurt, iar pe termen lung studiile arată exact efectul opus.

De asemenea, proteinele nu cresc șansele de a face boli de rinichi. Proteinele ajută la creșterea masei musculare, la reducerea grăsimii din corp și la reducerea bolilor cardiovasculare.

5. Toată lumea ar trebui să mănânce cereale

Grâul este cea mai mare sursă de gluten din dietă. Noile studii arată că un număr tot mai mare de oameni au devenit intoleranți la el. Grâul poate contribui la o serie de simptome precum cele digestive, oboseală, probleme la intestine, etc. Cu cât este consumat mai puțin, cu atât este mai sănătos pentru organism.

6. Cafeaua nu este bună

Cafeaua conține antioxidanți. Studiile arată că băutorii de cafea sunt mai puțin predispuși la dezvoltarea bolilor grave. Totuși, asta nu înseamnă că 5 cafele pe zi, băute regulat, te vor feri de toate problemele.

Dacă nu ești pasionat de cafea află că ceaiul verde are cam aceleași beneficii.

7. Carnea nu este bună

Studii recente demonstrează faptul că, carnea roșie neprocesată nu crește riscul bolilor cardiovasculare sau al diabetului. Este o vagă asociere cu cancerul, dar mai mult pentru că ea este gătită excesiv.

8. Cea mai bună dietă are grăsimi puține și mulți carbohidrați

Deși recomandată de nutriționiști, acest tip de dietă s-a dovedit în repetate rânduri ineficientă.

Odată cu aceste diete numărul de persoane care au luat mult în greutate a crescut. Se pare că efectul a fost invers decât cel dorit.

9. Uleiurile rafinate și cele vegetale sunt sănătoase

Anumite studii arată că grăsimile polinesaturate reduc șansele bolilor de inimă. Din acest motiv a crescut consumul de uleiuri vegetale precum cel de soia, floarea-soarelui sau porumb.

Este important de știut că sunt diferite tipuri de grăsimi polinesaturate, preponderent Omega 3 și 6. Omega 3 se regăsește în pește și la animalele ierbivore, iar Omega 6 – acizii grași

10. Dietele cu puțini carbohidrați sunt ineficiente

Pentru că sunt bogate în grăsimi, ele au fost demitizate de nutriționiști și media. Mereu s-a spus că sunt dăunătoare organismului și că nu au niciun efect.

Dar studiile arată că: aceste diete scad nivelul presiunii sângelui, le permite oamenilor să mănânce atât cât doresc, cresc colesterolul bun și trigliceridele, au efect pozitiv asupra organismelor cu diabet de tip 2, scade nivelul zahărului din sânge reducând astfel nevoia de medicamente prescrise.

Acest tip de dietă este simplu, sănătos și eficient pentru cei care doresc să mai dea jos din greutate și să schimbe în bine metabolismul.

11. Rația de sare trebuie scăzută

Toată lumea recomandă consumul redus de sare. Este adevărat că prea multă sare nu este indicată pentru organism, dar și o cantitate prea mică iar nu face mult bine – are o serie de efecte adverse precum rezistența insulinei, ridicarea nivelului colesterolului și trigliceridelor, dar și riscul unei morți când pacientul suferă de diabet de tip 2. Consumul moderat de sare este cel mai indicat.

12. Zahărul nu este bun pentru că are calorii „goale”

Zahărul poate avea efecte severe asupra metabolismului, de la creșterea în greutate până la afecțiuni grave.

Zahărul conține o mulțime de calorii dar fără nutrienți esențiali. El are o cantitate ridicată de fructoză care poate avea efecte nedorite asupra organismului – de la kilograme în plus la diverse afecțiuni.

Obișnuim să mâncăm o mare cantitate de fructoză care se transformă în grăsime la nivelul ficatului. Studiile arată că execesul de fructoză scade rezistența insulinei, nivelul trigliceridelor, apare obezitatea abdominală în timp scurt.

Fructoza nu hrănește grelina, hormonul care stimulează apetitul și oferă senzația de sațietate la nivelul creierului, la fel cum face glucoza. Din această cauză creierul este dirijat să ceară o și mai mare cantitate de zahăr, iar kilogramele nedorite se acumulează rapid. Acest lucru nu se aplică și în cazul zaharurilor naturale din fructe.

Zahărul este cel mai rău ingredient din dieta modernă.

13. Grăsimile te îngrașă

Ți se pare că aceste cuvinte au sens. De altfel, lucruri de genul ăsta face ca anumite persoane să fie mai pufoase și cărnoase.

Se pare că treburile nu sunt atât de simple. În ciuda faptului că acest grăsimi au multe calorii per gram decât proteinele sau carbohidrații, dieta bogată în grăsimi nu îngrașă. Depinde mult de context. O dietă bogată în carbohidrați și grăsimi te va îngrășa, dar nu din pricina grăsimilor conținute.

De fpt, studiile arată că dieta bogată în grăsimi, dar slabă în carbohidrați, ajută la pierderea unor kilograme în plus, în comparație cu acele diete care conțin puține grăsimi sau deloc.