5 motive pentru a nu mânca fast-food

De: Gabriela Voicu / 11.07.2013, 18:30
Cu toții avem uneori poftă de pizza sau burgeri, dar înainte de a ne forma un obicei din a mânca fast-food ar trebui să știm că acest sector nu este, de fapt, atât de atractiv pe cât pare.

Cu toții avem uneori poftă de pizza sau burgeri, dar înainte de a ne forma un obicei din a mânca fast-food ar trebui să știm că acest sector nu este, de fapt, atât de atractiv pe cât pare. În continuare vă prezentăm 5 motive pentru a nu mânca fast-food.

1. Burger King: burgeri cu carne de cal

Când mâncăm la un restaurant, probabil că prima temere este ca nu cumva chelnerii să ne scuipe în mâncare. De la o vreme, însă, acesta este ultimul lucru care ar trebui să ne îngrijoreze, în contextul izbucnirii scandalului cărnii de cal, în urmă cu câteva luni. Când acesta a cuprins Europa, lanțurile de fast-food americane au trecut relativ bine peste valul de proteste, în timp ce Findus, compania care a servit ca „pacientul zero” în acest scandal a primit cele mai grele lovituri. Restaurantele Burger King amplasate în zone vizate au ținut să declare că în produsele lor nu există carne de cal, însă în urma unor teste a fost descoperit ADN care contrazicea afirmațiile. Ceea ce aparent a salvat Burger King a fost reacția lor rapidă: au întrerupt orice legătură cu furnizorii cărnii de „vită” care s-a dovedit a fi de cal. Cu toate acestea, compania a dezvăluit prea puține informații publicului despre produsele lor și și-a văzut în continuare de afaceri, fără a oferi vreo compensație clienților.

2. Pizza Hut: servicii de livrare îndoielnice

În 2011, un anagajat al Pizza Hut a devenit cel mai nepopular om din lume după ce a urinat în fața casei unui client care nu a avut bani să îi lase bacșiș după ce primise pizza acasă. Din nefericire pentru cel care livrase comanda, dar și pentru compania Pizza Hut, clientul a fost foarte nemulțumit și a decis să facă public acest incident, iar în scurt timp s-a viralizat. Din fericire pentru companie, managerul restaurantului care preluase comanda a procedat inteligent. A fost cooperant, a vizitat clientul nemulțumit acasă, a văzut înregistrarea video cu angajatul Pizza Hut care urinase pe ușa acestuia și în cele din urmă l-a concediat pe tânăr. Mai târziu, curpins de remușcări, el însuși a venit la client pentru a-i prezenta scuze.

3. Starbucks: cafea cu apă murdară

La Starbucks, totul începe cu apa. Dacă nu ai apă, nu ai nici cafea, nici alte băuturi, așa că este foarte important ca apa să fie curată. Cel puțin așa gândim noi, dar printre noi nu se numără un manager Starbucks din Hong Kong, care a decis să folosească apă de la robinet pentru a face cafea. Și nu de la orice robinet, ci de la cel dintr-o baie aflată în apropierea cafenelei. Întreaga franciză Starbucks din Hong Kong este încă în alertă după ce acest caz a fost făcut public, mai ales că și pe internet, căutările pe Google cu termenul „Starbucks” returnează rezultate precum „Starbucks Toilet Coffee Lawsuit”.

4. Subway: sandvișuri „ciuntite”

Fast food-ul poate că nu este cea mai curată mâncare din lume, dar regula de aur în acest sector este că trebuie să fie în cantități mari. Până la urmă, această industire a și introdus conceptul „super sized food”, iar clienții așteaptă ca porția lor să fie cam cât cea pe care o văd în reclama companiei de la care cumpără. Asfel, un client din Australia a decis să măsoare un sandviș Subway și a descoperit că era cu mult mai scurt decât cel dintr-o reclamă care susținea că are 30 cm lungime. Între timp, câțiva jurnaliști au descoperit că și alte restaurante Subway au redus lungimea sandvișurilor cu aproape 25%. Cei de la Subway au răspuns criticilor internaționale precizând că termenul „Footlong” pe care ei l-au introdus este metaforic, apoi au încetat să ofere explicații și așteaptă să depășească „criza”.

5. McDonald’s: prietenul copiilor?

Copiii sunt viitorul, iar viitorul e mai gras ca oricând. Obezitatea infantilă în țările mari este în creștere. În SUA, o treime din copii sunt obezi, iar situația nu pare să se schimbe. Toate companiile de fast-food sunt încântate să servească tineri, iar McDonald’s are o adevărat reputație în acest sens, Happy Meal fiind poate cel mai cunoscut produs fast-food pentru copii. Potrivit statisticilor, McDonald’s oferă copiilor circa 15 miliarde de jucării pe an ca parte a cross-promo-urilor pe care le lansează și totodată le oferă celor mici un preview al lumii fast-food în care ei vor crește. Dar pentru că celor de la MxDonald’s nu le pică bine asocierea cu copiii obezi, ei au decis să „însănătoșească” oferta pentru cei mici și au adăugat felii de mere și o băutură cu lapte meniului Happy Meal.