In toamna lui 2003, sub apelativul Roomster, constructorul ceh Skoda prezenta un concept de monovolum – probabil un exercitiu de design. Insa primirea pe care a avut-o modelul a fost peste asteptari, astfel ca s-a luat in considerare o eventuala productie in serie. Dupa ce designerii au finisat produsul brut si au prezentat un model de tranzitiei, Yeti, iata ca s-au gasit formele finale. In pozele oficiale, se poate observa noua parte frontala, care se pare ca va aparea, in curand, si pe alte modele ale casei. De asemenea, produsul finit pare mai ingust decat conceptele Roomster si Yeti. Rotile sunt si ele mai mici, in timp ce suprafatele vitrate din lateral-spate au crescut mult, ceea ce confera masinii proportii neobisnuite. Va fi prima Skoda care s-ar putea sa insemne un „love-hate relationship”, dupa ce, pana in prezent, producatorul din Mlada Boleslav ne-a obisnuit cu linii „cumintele”. Sub designul indraznet, ne putem astepta la un interior modulabil si la eterna tehnica VW. Pe partea tehnica, se aliniaza la start trei motoare pe benzina (1,2 l; 1,4 l si 1,6 l) si unul diesel (1,9 l), cu puteri cuprinse intre 64 si 105 CP. Ele sunt „imprumutate” de la Fabia si vor primi, dupa caz, cutii manuale sau automate. Comunicatul oficial vorbeste de un raport cost-performanta ridicat, ceea ce, in mod normal, prevesteste un pret modic, mai ales ca targetul de vanzari pe an se cifreaza la 80.000 de unitati. Prezentarea oficiala va avea loc la Salonul de la Geneva, pe 29 februarie.
Simfonia turbo
Pentru a-si pastra renumele de marca sportiva, BMW lucreaza cu turatie maxima la o gama noua de motoare cu puteri mari, destinate Seriei 3 si 5. Gama a fost deschisa de motorul destinat noului M3, primul V8 pentru „arma alba” din München, si, dupa multa vreme, motoarele turbo revin in forta. Primul va fi unul in patru cilindri, de 2 litri si 275 CP, iar cel mai puternic (375 CP) va avea sase cilindri in linie. Si pe frontul diesel vor fi aparitii noi: puterea lui 20d va depasi 200 CP, iar cel de 3 litri va avea doua variante noi, 250 si 300 CP.
Citeste mai mult in ProMotor