Dupa aparitia lui Ignis, Suzuki a prezentat la Salonul Auto de la Geneva un nou model. Liana este o compacta cu aspect de monovolum, ce poate fi echipata optional si cu tractiune integrala
Chiar daca in romaneste Liana este un nume de fata, in japoneza el are o traducere mult mai complexa, si anume „viata intr-o noua era”. Suzuki spera ca acest model sa faca o impresie buna pe piata europeana. Chiar daca japonezii vor sa concureze in clasa compacta, incadrarea in acest segment este destul de dificil de facut din pricina inaltimii si a conceptiei tip monovolum a caroseriei.
Totusi coeficientul aerodinamic anuntat are o valoare excelenta, de doar 0,27. Si aceasta in conditiile unei inaltimi de 1.5 metri, ce o situeaza pe Liana la acest capitol peste media concurentilor VW Golf sau Ford Focus. Urmarea se traduce printr-o buna oferta de spatiu in zona capului pasagerilor. Interiorul este dominat de tabloul de bord, ale carui indicatoare cu cristale lichide sunt asemanatoare celor intalnite la Toyota Previa. In rest, nu se remarca alte experimente de design. Cu 296 litri volum util, portbagajul nu exceleaza in ceea ce priveste capacitatea de incarcare, iar la capitolul siguranta dotarea de serie nu iese cu nimic in evidenta. Ea include airbag-uri frontale, bare de otel incastrate in usi si ABS.
Gama de motorizari este destul de restransa, Liana putand fi echipata doar cu doua propulsoare pe benzina, de 1.3 litri si 90 CP, respectiv, 1.6 litri si 103 CP. Ele pot fi cuplate fie la o cutie de viteze manuala cu cinci trepte, fie la una automata cu patru rapoarte.
Insa ceea ce ar putea constitui o atractie pentru potentialii clienti este fara indoiala tractiunea integrala permanenta, oferita optional la versiunea mai puternica. Astfel, Suzuki a reusit sa combine intr-un singur model dimensiunile caracteristice ale unei compacte cu spatiul interior al unui monovolum si chiar tractiunea integrala permanenta, tipica unui SUV.
Sursa: www.autoshow.ro