Al cincilea element (Mercedes SL)

Apropo.ro / 06.11.2001, 00:40
Al cincilea element (Mercedes SL)
Supermasini: Al cincilea element (Mercedes SL) Utile:  Cum se radiaza masina Anunturi: Galerie foto: Mercedes-Benz si-a obisnuit clientii, fanii si concurenta in ultima vreme cu modele iesite din comun. Daca marele coupe CL a luat piuitul multora, pregatiti-va


Supermasini: Al cincilea element (Mercedes SL)

Utile:  Cum se radiaza masina

Anunturi:

Galerie foto:



Mercedes-Benz si-a obisnuit clientii, fanii si concurenta in ultima vreme cu modele iesite din comun. Daca marele coupe CL a luat piuitul multora, pregatiti-va pentru o lovitura, am putea spune sub centura, din partea constructorului german.

Orice pasionat al marcii cu stea in frunte priveste cu respect un SL 500. O legenda deja printre modelele marcii, SL 500 se pregateste din toamna acestui an pentru aparitia generatiei a cincea. Si, credeti-ne pe cuvant, va fi un model la inaltimea asteptarilor. Istoria modelului sport cu doua locuri incepe la Mercedes in 1954 cu legendarul 300 SL „gullwing”. De atunci si pana astazi, s-au vandut 490.000 exemplare din patru generatii.

A sosit timpul pentru generatia a cincea, generatie ce va reuni o cantitate mai mult decat impresionanta de tehnologie. Aluminiul si electronica in exces sunt la loc de cinste. Designul se inscrie in linia actuala a familiei Mercedes, liniile fluide imbinandu-se cu trasaturi clasice preluate de la modelele seriilor anterioare. Blocurile optice preiau tema farurilor duble, dar nu separate ca la CL, ci ingemanate intr-o forma unica de sticla clara. Farurile cu xenon sunt oferite in standard, iar cele bi-xenon sunt optionale. Stopurile sunt rosii in totalitate si folosesc tehnologia LED precum si filtre de diferite culori pentru a reda galbenul indicatoarelor si albul luminilor de mers inapoi.

Atractia principala a noului SL 500 este modul de decapotare. SL 500 este al doilea coupe-roadster din familie dupa SLK. Hard-topul pliabil botezat Vario-roof revine pe SL intr-o forma evoluata. Plafonul lui SL are nevoie de doar 16 secunde pentru a se plia in portbagaj fata de cele 25 secunde necesare acoperisului de la SLK. Portbagajul nu este complet compromis in cazul in care hard-topul este pliat. Mai sunt disponibili 235 litri pentru bagaje. Daca plafonul este ridicat, portbagajul poate gazdui un total de 317 litri, cu 52 de litri mai mult decat predecesorul. Pe langa plafonul normal din tabla, noul SL va oferi si o varianta din sticla, pentru cei indragostiti incurabil de cerul liber.

Aceasta varianta va fi disponibila din vara lui 2002. SL 500 va fi propulsat de un motor V8 de 5.000 cmc ce va dezvolta 306 CP si 460 Nm. Puternicul V8 permite decapotabilei sa atinga suta in 6.3 secunde si fara a polua prea tare. Motorul satisface normele Euro 4 si cele mai stricte norme americane ULEV. Consumul se dovedeste si el destul de interesant. Pentru o masina de calibrul lui Mercedes SL 500, 12.5 litri consum mixt este o cifra de admirat. Sasiul si caroseria tin si ele de ultimul racnet tehnologic. Rigiditatea caroseriei a fost imbunatatita cu 20%, iar capota, aripile, portierele si portbagajul sunt fabricate din aluminiu. Pe langa aluminiu, 33% din caroseria lui SL este fabricata din otel extrem de dur, astfel obtinandu-se o rigiditate marita chiar si pentru varianta decapotata.

Pe lista de materiale mai gasim: magneziu pentru panourile interioare ale portierelor, thermoplastic pentru spoilere si – in premiera – pentru rezervorul de combustibil. Plasticul intarit cu fibra de sticla a fost utilizat pentru suportul numarului de inmatriculare. Si acum, tineti-va bine! Incepe enumerarea sistemelor electronice ce se gasesc pe SL 500: ABS, ASR, ASD, 4MATIC, ESP si ABC plus, in premiera mondiala, Sensotronic Brake Control (SBC).

ABS-ul nu mai are nevoie de nici o explicatie, ASR-ul se traduce prin Acceleration Skid Control, adica controlul tractiunii, ASD inseamna diferential blocabil automat, 4MATIC reprezinta tractiunea integrala, ESP asigura controlul stabilitatii, iar ABC, Active Body Control, este sistemul care a permis compromisul intre o tinuta de drum sport, rigida si una confortabila, moale. Sistemul este de fapt o suspensie activa, soferul putand alege intre modurile Sport si Comfort doar printr-o simpla apasare pe buton. Cel mai revolutionar sistem ce se regaseste pe noul SL este insa SBC-ul. El a fost experimentat timp de cinci ani si va fi introdus in premiera mondiala pe SL.

Este vorba de un sistem de asistare electronica a franarii. Chiar mai mult de atat, comanda dintre pedala si frane nu se mai face mecanic sau hidraulic, ci electronic la fel ca la drive-by-wire. Exista si un sistem hidraulic ce il dubleaza pe cel electronic, in cazul avariilor. SBC combina electronica si hidraulica, interpreteaza informatiile venite de la pedala de frana si comanda ABS-ul si ESP-ul. Actionarea pedalei de frana determina acum un raspuns foarte rapid ceea ce reduce semnificativ distantele de franare. Mai mult chiar, computerul SBC calculeaza forta de franare independent pentru fiecare roata in parte. In plus, computerul interpreteaza reactiile soferului. Daca el trece brusc piciorul de pe pedala de acceleratie pe cea de frana, computerul recunoaste o situatie de urgenta si reactioneaza in consecinta. Distantele de franare sunt reduse astfel cu 3%.

Dar ce ne-a lasat cu gura cascata este faptul ca SBC curata discurile de frana de pelicula de apa pe timp ploios. Daca computerul inregistreaza o activitate sustinuta a stergatoarelor, va trimite scurte impulsuri de franare, calculate in asa fel incat soferul sa nu simta nimic. Nu va mai incarcam memoria cu celelalte detalii tehnice, nu de alta, dar despre noul SL s-ar putea scrie o carte. Singurul detaliu necunoscut la aceasta ora este pretul. Dar il vom afla. Sursa: www.autoshow.ro

Tags: