Alfa Crosswagon – 4×4 Anti Borduri

Apropo.ro / 25.08.2005, 17:43
Alfa Crosswagon – 4x4 Anti Borduri
4x4 este la moda. SUV-urile fac ravagii in toate orasele, oricat de aglomerate ar fie ele. Ultima tendinta, pentru a vorbi in termeni de moda intr-o lume in care marii constructori schimba modelele mai repede decat lenjeria intima, este de a avea o masina cu tractiune integrala.

4×4 este la moda. SUV-urile fac ravagii in toate orasele, oricat de aglomerate ar fie ele. Ultima tendinta, pentru a vorbi in termeni de moda intr-o lume in care marii constructori schimba modelele mai repede decat lenjeria intima, este de a avea o masina cu tractiune integrala.

Cunoscuta mai mult prin sportivitate, Alfa Romeo nu putea ramane in urma concurentei si si-a ajustat garderoba cu primul model 4×4 disponibil dupa o mai lunga absenta.

In 1992, Alfa 155 a introdus noul concept Alfa Romeo, care a ramas cunoscut sub numele de Q4. La 12 ani distanta, acesta se reintoarce pe Alfa Crosswagon Q4. Chiar daca pastreaza design-ul clasic al Alfei 156, ajustat cu mici modificari, noua aparitie se remarca prin transmisia integrala permanenta cu trei diferentiale.

Desenata la Centro Stile dÂ’Arese, Alfa Crosswagon pastreaza atributele specifice marcii italiene, dar adauga tuse de break suprainaltat, fiind un melanj intre un SUV si o masina sport. Numeroase detalii sprijina ideea de tot teren: garda la sol marita, pneurile all season, aripile evazate, pragurile si scuturile cu rol de protectie in partile inferioare sau parasocurile modificate.

Dar nu micile retusuri de design retin atentia, ci tractiunea integrala permanenta cu trei diferentiale, dintre care centralul este de tip autoblocant Torsen. Aceasta alegere permite repartizarea cuplului intre rotile din fata si cele din spate, oferind performante sporite in momentele critice. Veritabila inima a acestui proiect, sistemul Q4 permite o armonizare ideala intre manevrabilitate, stabilitate si echilibru, puterea intre punti fiind orientat in mod inedit pentru piata actuala dar atat de placut pentru cunoscatori, preponderent spre puntea spate (intre 40 si 80%), oferind un caracter usor supravirator.

Pentru inceput, Crosswagon dispune de o singura varianta de motorizare: diesel-ul de 1,9 litri Multijet de 150 de cai-putere, propulsor asociat unei cutii manuale cu sase rapoarte. Cifrele spun totul despre acest motor: un cuplu de 305 Nm la 2.000 rot/min, viteza maxima de 200 de kilometri/ora si 10 secunde pentru a prinde suta.

Prevazuta cu o sumedenie de sisteme de siguranta, Crosswagon este o masina care poate sa opreasca in siguranta din cursele ultrarapide chiar si atunci cand soferii sunt neexperimentati. Ea dispune de discuri autoventilate cu dimensiunea de 330 de milimetri, ABS, EBD, ASR, VDC, MSR si alte alaturari de litere care dau neinitiatului o doza sporita de siguranta. Nu conteaza ca nu stii ce inseamna, important este ca masina ta sa dispuna de VDC (Controlul Dinamic al Vehiculului). Si pentru ca am pomenit de VDC, sa spunem ca acest sistem este interpretarea ESP-ului in varianta Alfa Romeo, prezentand sub un nume diferit un sistem care te ajuta sa controlezi masina in conditii de exploatare considerate normale.

Daca exagerezi cu apasarea pedalei si bruschezi volanul, VDC-ul intra in actiune si intervine, corectand traiectoria masinii inainte ca situatia sa devina critica. Inutil de spus ca, totusi, sistemul nu poate salva chiar de la orice, asa ca straduiti-va sa nu va depasiti limitele pe drumuri publice.

Interiorul masinii este in intregime schimbat, tabloul de bord propunand un design inedit, la fel ca si consola centrala. Pentru a sublinia valentele de tot teren, oglinda retrovizoare interioara include si o busola, amplasata insa acolo mai mult pentru imagine decat pentru a fi utila. Cu trei niveluri de echipare si noua variante coloristice pentru caroserie, Crosswagon poate fi, dupa Alfa GT, al doilea model care sa ridice producatorul italian in topurile vanzarilor din intreaga Europa.

In Italia, unde livrarile vor incepe in octombrie, Crosswagon va costa, cu toate taxele incluse, intre 34 si 41 de mii de euro, in functie de nivelul de echipare; sunt preturi mult mai mici decat la concurentul principal – Audi Allroad. Romanii care au inteles ca Alfa Romeo a scapat de mult de problemele de fiabilitate vor trebui sa mai astepte pana la inceputul anului viitor pentru a avea o masina 4×4 cu care sa escaladeze bordurile si sa traverseze numeroasele transee din strazile noastre.

Sursa: Promotor

Tags: