Alianta în domeniul publicitatii

Apropo.ro / 29.05.2006, 12:25
Alianta în domeniul publicitatii
Yahoo si site-ul de licitatii eBay au anuntat joi formarea unui parteneriat care sa le întareasca pozitia fata de Microsoft si Google, amplificând speculatiile recente privind o eventuala fuziune. Potrivit acordului, Yahoo va fi al treilea furnizor exclusiv pentru toate anunturile

Yahoo si site-ul de licitatii eBay au anuntat joi formarea unui parteneriat care sa le întareasca pozitia fata de Microsoft si Google, amplificând speculatiile recente privind o eventuala fuziune.

Potrivit acordului, Yahoo va fi al treilea furnizor exclusiv pentru toate anunturile publicitare grafice de pe eBay. Yahoo a optat de asemenea pentru sistemul de plati online PayPal al eBay, prin care clientii sai vor putea plati pentru serviciile de web.

În plus, instrumentele de cautare pe web ale Yahoo vor fi integrate într-o versiune mixta a eBay toolbar, iar cele doua companii vor analiza posibilitatea de a realiza o tehnologie de tip „click-to-clack” pentru publicitate, pe paginile lor de web.

Tehnologia „Click-to-call” contine un link în cadrul bannerului publicitar care permite utilizatorilor sa contacteze direct firma care îsi face reclama pentru a încheia o tranzactie. Acordul, care ofera Yahoo acces la baza de date a cumparatorilor online a eBay, va fi pus în aplicare începând din acest an.

În urma anuntului, cotatia actiunilor eBay a urcat cu 8% iar cea a titlurilor Yahoo cu 4%, în cadrul tranzactiilor electronice premergatoare deschiderii bursei din New York. Actiunile Google au fost cotate în scadere cu 1,25%, iar cele ale Microsoft au ramas la aceeasi valoare.

Speculatiile privind o posibila fuziune între cele doua companii au aparut recent pe Wall Street, pe fondul ritmului mai scazut de dezvoltare consemnat de companiile din sector si a concurentei intense între Google, Yahoo, eBay si MSN, divizie a Microsoft.

„Cea mai importanta componenta a acordului este monetizarea traficului eBay cu brandul Yahoo, fapt pozitiv pentru ambele parti”, a declarat analistul Youssef Squali, de la firma Jefferies & Co.

Yahoo si eBay au anuntat ca nu anticipeaza ca parteneriatul sa le influenteze rezultatele financiare din acest an.