Ambalaj versus continut, o batalie pierduta

De: Manuela Stoicescu / 12.05.2008, 15:42
Nimeni nu se supara atunci cand, multumita efectelor, sanii femeilor devin mai plini si mai vioi. Cand vine vorba insa despre altfel de ambalaje...

Faptul ca binecuvantarile cotidiene ale tehnicii ne fac deseori viata mai frumoasa a devenit un adevar incontestabil: sanii femeilor de pe copertile revistelor sunt mai plini si mai "vioi", pe coapsele lor celulita e ca si inexistenta, defectele sunt "sterse" la propriu, chipurile le sunt adesea perfect simetrice iar zambetele – infailibile.

Totul bine si frumos cand vorbim despre astfel de "ambalaje"; after all, nimeni nu se supara pe baietii de la departamentul de editare foto atunci cand acestia ne ofera cu atata delicatete privelisti la care altfel, n-am putea decat sa visam.

Cand vine vorba insa despre poze si efecte spectaculoase care functioneaza in detrimentul nostru, pacalindu-ne sa scoatem bani din buzunar pentru produse care de fapt, odata iesite la iveala ne inseala orice speranta, stralucirea packaging-ului si elementele grafice utilizate pentru a le hiperboliza calitatile nu fac altceva decat sa ne scoata din sarite. Se intampla asa in cazul majoritatii produselor: fie ca e vorba despre o prajitura care ne apare tripla ca dimensiune, fie despre o inghetata doldora de caramel care necesita apoi un real efort pentru a "depista" caramelul.

Iata o colectie impresionanta de exemple in acest sens, pe care ne vom multumi sa le numim pe scurt "tepe".