Amtrak scanează biletele de tren, cu iPhone-ul

Apropo.ro / 08.05.2012, 11:00
Amtrak scanează biletele de tren, cu iPhone-ul
Compania feroviară americană Amtrak a descoperit o nouă întrebuințare pentru telefoanele iPhone: le folosește pe post de scanner de bilete de tren.

Amtrak, compania feroviară deținută de guvernul american, care este responsabilă pentru serviciile feroviare din SUA, a început să distribuie telefoane iPhone conductorilor de tren, începând din noiembrie 2011.

Compania speră ca până la sfârșitul acestei veri să echipeze 1.700 de conductori cu iPhone-uri capabile să scaneze biletele de tren, pe întreg teritoriul SUA.

Amtrak a investit aproximativ 7,5 milioane de dolari în acest sistem de ticketing iPhone, din care 5,5 milioane s-au dus pe dezvoltarea software-ului.

Sistemul va permite călătorilor să își printeze singuri biletele sau să le încarce pe smartphone-urile lor iar codul de bare va fi citit de un scanner atașat iPhone-ului conductorului, comunicând printr-un software special cu o bază de date centralizată.

iPhone-ul va fi îmbrăcat într-o carcasă specială, care va avea și o baterie de rezervă externă, pentru a-i prelungi perioada de funcționare.

Software-ul nu numai că va oferi capacitatea de a scana biletele pasagerilor, dar, de asemenea, va informa conductorul de alte lucruri, cum ar fi un pasager cu handicap care trebuie să coboare la o stație specială și va necesita operarea unui lift special pentru coborâre.