Aprilia – arta italiana

Apropo.ro / 24.01.2002, 11:42
Aprilia - arta italiana
Un "concept bike" original ce ofera putere si personalitate, un design retro si tehnologii noi aplicate in premiera. O motocicleta dedicata unei clientele aparte. Inspirata din trecut, concentrand esenta motociclismului prin performanta, tehnologie si inovatii, Aprilia a creeat acest

Un „concept bike” original ce ofera putere si personalitate, un design retro si tehnologii noi aplicate in premiera. O motocicleta dedicata unei clientele aparte.

Inspirata din trecut, concentrand esenta motociclismului prin performanta, tehnologie si inovatii, Aprilia a creeat acest model „naked” special pentru a avea posibilitatea de a admira fiecare detaliu in parte. Nimic nu e ascuns privirilor, motorul si cadrul la vedere sunt exact ca in anii ’70.

Probabil ca, invidiosi pe modelul MH 900e al lui Ducati, centrul stilistic al firmei Aprilia si-a dat seama ca o opera de arta dainuieste mai mult decat orice. Stilul inconfundabil al motocicletelor de strada al anilor e70, de fapt versiuni necarenate a celor de viteza din competitii, este din nou la moda si are parte doar de clienti pretentiosi, in mare parte motociclisti experimentati ce stiu sa investeasca in lucruri ce nu-si pierd valoarea in timp.

In ciuda designului, intreaga motocicleta este complet noua, atat in tehnologia folosita cat si la partile mecanice sau materiale. Cadrul de tip perimetral este din aliaj crom-molibden, ultrausor si cu o mare rezistenta la torsiune. In acelasi fel s-a construit si bratul oscilant, o lucrare artistica inginereasca realizata din aluminiu. Furca fata e tratata superficial cu nitrat de titan iar monoamortizorul spate este fara arc elicoidal, ci de tip gaz/ulei.

Ambele jante sunt de 17″, construite si ele din aliaj usor si pot fi incaltate cu anvelope tubeless de 120 pe fata si 180 pe spate. Franele Brembo sunt singurele ce se potrivesc acestei motociclete. Doua discuri de 320mm diametru cu etriere cu cate patru pistonase pe fata si un disc de 220mm pe roata spate sunt de incredere si pot opri in siguranta.

Motorul este de doi cilindri in V la 600 de 997cmc ce imbina puterea si cuplul maxime intr-o plaja de turatii de la 7200 rpm la 9500 rpm. Este racit cu lichid, dar dispune si de un radiator de ulei. Distributia se realizeaza de un sistem combinat de roti dintate si lant, ce actioneaza cate doi arbori cu came in chiulasa pentru fiecare cilindru.

Alimentarea este prin injectie indirecta multipunct, iar aprinderea electronica da scanteie la cate doua bujii pentru fiecare cilindru. Ambreiajul multidisc in baie de ulei este actionat hidraulic iar cutia de viteze are 6 trepte, cum ii sta bine unei motociclete sport. Dupa prezentarile la expozitiile de la Milano sau Paris s-ar parea ca Europa castiga din ce in ce mai mult teren in domeniul motociclistic, dupa o perioada de dominatie acerba din partea japonezilor.

Sa intre oare imperiul soarelui rasare intr-o perioada de declin? Expozitia de la Tokio a aratat ca mai e loc de sperante.
Sursa: b> www.autoshow.ro

Tags: