Biletele RATB s-ar putea scumpi cu 1,8 lei sau 2 lei

De: Carmen Ulian / 27.02.2015, 16:00
Biletele RATB s-ar putea scumpi cu 1,8 lei sau 2 lei
Călătoria pentru transportul în comun din București ar putea crește de la 1,3 lei la 1,8 lei sau chiar 2 lei.

Directorul general al RATB, Vincențiu Daniel Antonescu, spune că o ajustare a biletului de călătorie la 1,8 lei sau 2 lei ar putea să mai resusciteze compania pe partea de încasări. În prezent se așteaptă un semn din partea Consiliului General, în urma unei solicitări efectuate în acest sens.

„Regia Autonomă de Transport București (RATB) intenționează să demareze în 2015, cu sprijinul Primăriei Capitalei, o licitație pentru achiziționarea unui număr de 500 de autobuze, să fabrice în uzina proprie cel puțin 10 tramvaie și să modernizeze alte 10 pentru îmbunătățirea transportului public din București”, a declarat într-un interviu acordat AGERPRES directorul general al regiei, Vincențiu Daniel Antonescu.

„Asigurarea resurselor financiare reprezintă principala problemă cu care se confruntă regia la ora actuală, însă concretizarea proiectului privind transformarea regiei în societatea comercială ar permite atragerea de fonduri europene pentru dezvoltare și investiții”, consideră șeful RATB.

„Un bilet de călătorie a rămas tot la un preț de 1,3 lei, și, repet, pentru cei care își validează biletul de călătorie. Eu cred că o ajustare la 1,8 lei sau 2 lei pe o călătorie ar putea să ne mai resusciteze pe partea de încasări”, mai adauga Daniel Antonescu.

Acesta a mai vorbit despre posibilitatea introducerii unui sistem limitat de gratuitate pentru pensionari: „Consider că o formă de gratuitate trebuie să existe, însă sub o formă un pic controlată. Aș restricționa la un interval orar, să zicem 9,00—15,00, pentru că, până în ora 9,00, majoritatea oamenilor activi pleacă la muncă și mă gândesc că pentru cei care s-au retras din activitate este suficient timp să își rezolve problemele”.

„Cred că din punct de vedere social ar fi mai bine ca prețul actual să rămână pe loc sau transportul în comun să fie gratuit, de ce nu? Însă din punct de vedere economic, noi nu mai reușim să ne acoperim aceste cheltuieli”, a mai spus directorul general al RATB.