Blocarea conturilor, sperietoare sau treaba serioasa?

De: Marian Andrei / 22.03.2010, 09:17
Blocarea conturilor, sperietoare sau treaba serioasa?
Unii functionari bancari spun ca avertismentul privind blocarea conturilor este doar un "bau-bau".

Potrivit Asociatiei Romane a Bancilor, campania de actualizare a
datelor despre clientii proprii asigura respectarea prevederilor
legii pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor. Cu circa
10 zile inainte de expirarea termenului pana la care cele mai multe
dintre banci trebuie sa raporteze la BNR actualizarea datelor
personale ale clientilor, functionarii de
la ghisee ne indeamna sa completam datele personale, dar unii
recunosc faptul ca nu au „nimic scris care sa prevada blocarea
conturilor”
in cazul in care clientii nu se conformeaza.
Pe scurt, este vorba despre un regulament al BNR din 2008, al carui
termen a fost prelungit pana la finele lunii martie. Cei care au
conturi la mai multe institutii bancare vor fi nevoiti sa isi
actualizeze datele personale la toate bancile cu care lucreaza.

Functionarii Reiffeisen Bank, Piraeus Bank si
BRD-SocGen
au recunoscut ca nu au primit nimic scris
referitor la blocarea conturilor, dar indeamna clientii sa-si
actualizeze datele personale.

In schimb, Banca Romaneasca, UniCredit Tiriac Bank,
Volksbank sau BCR
isi „ameninta” clientii cu
„restrictionarea temporara a conturilor” daca nu isi actualizeaza
datele in termenul prevazut.

„Sa nu confundam blocarea conturilor cu inchiderea conturilor.
Conturile nu se vor inchide. Dar daca, de exemplu,
cineva are un card si vrea sa scoata bani de pe el,
poate avea surpriza sa nu i se permita sa faca aceasta operatiune
daca nu si-a actualizat datele personale
„, a explicat Mugur
Stet, purtatorul de cuvant al BNR.