Bulai critică lipsa producțiilor de investigație la TVR; SRTv transmite că nu e subordonată editorial

De: Ana Obretin / 04.02.2021, 17:02

Iulian Bulai, preşedintele Comisiei pentru cultură, arte, mijloace de informare în masă din Camera Deputaților, a criticat din nou TVR, acuzând instituția de lipsa producțiilor de investigație, în pofida bugetului mare și a numărului crescut de angajați de care dispune.

„TVR și Radioul Public au un buget anual de aproximativ 380 de milioane de lei și mii de angajați. Niciodată, în ultimii ani, nu au livrat investigații care să facă diferența și care să fie de maximă relevanță publică. Mi-aș dori mult să ajungă la această performață. Zilele acestea am zeci de întâlniri individuale pentru a putea face din Parlament cât mai multe reforme în aceste două instituții media”, a scris deputatul USR pe Facebook, făcând comparație în mod concret cu site-ul Recorder.

În replică, TVR transmite că nu este subordonată editorial niciunei instituții.

„Asistăm la un nou episod din şirul atacurilor domnului deputat la independenţa editorială a TVR. Atragem atenţia domnului deputat că SRTv nu este subordonată editorială vreunei instituţii și, cu atât mai puțin, vreunei persoane indiferent de funcția deținută. De altfel, până acum, nu au mai existat asemenea derapaje, prin care tocmai președintele unei comisii care exercită controlul parlamentar asupra activității TVR să pună sub semnul întrebării independența editorială a televiziunii publice”, se arată într-un comunicat al TVR remis Apropo.

Televiziunea publică a amintit că, recent, Noel Curran, directorul general al European Broadcasting Union – cea mai mare asociaţie a televiziunilor și radiourilor publice din lume -, a transmis o scrisoare de susţinere pentru TVR, în urma reacţiilor anumitor politicieni cu privire la programele SRTv.

„Independența Serviciului Public Media și în special independența editorială reprezintă una dintre valorile fundamentale ale EBU, așa cum fost adoptată în cadrul Adunării Generale EBU de la Strasbourg în anul 2012, iar EBU s-a angajat să o susțină cu fermitate“, a scris Curran. „Cadrul legal care reglementează organizațiile de radiodifuziune pentru serviciile publice ar trebui să stipuleze în mod clar independența editorială și autonomia instituțională, în special în domenii precum: (…) realizarea și producția de programe”, potrivit șefului EBU.

„Atacurile domnului Bulai la adresa TVR dovedesc, constant, necunoașterea Legii 41/1994 privind organizarea şi funcţionarea SRTv şi a SRR, act normativ care poate fi consultat chiar pe siteul televiziunii publice: http://media.tvrinfo.ro/media-tvr/other/201702/vlege-41-1-februarie-2017_06095600.pdf, și a principiilor care guvernează activitatea acestor instituții”, se arată în comunicatul instituției.

În același document sunt date ca exemple mai multe programe de tip reportaj şi anchetă, „producții premiate intern şi internaţional, precum „Dosar România”, „Dispăruţi fără urmă”, „Anchetele comisarului Antonescu”, „Adevăruri despre trecut”, „Decembrie Roșu”, „Moștenirea clandestină” sau reportajele difuzate în cadrul Telejurnalelor”.