Oamenii de afaceri care vor calatorii în interes de serviciu în acest an trebuie sa se aștepte la prețuri ușor mai mari decât cele din 2005, și la cazare și la biletele de avion, în majoritatea destinațiilor externe.
Aceasta evoluție ascendenta, chiar daca nu este foarte abrupta, ar putea ridica unele probleme companiilor în ceea ce privește bugetele alocate pentru calatorii. Totuși, atmosfera de pe piața internaționala de business travel este tot mai optimista, pe masura ce cererea din domeniu crește, în paralel cu economia mondiala.
Cel puțin aceasta este concluzia ultimului studiu realizat de American Express Business Travel, care arata ca în multe regiuni majorarea numarului de clienți depașește creșterea ofertei de locuri de cazare și bilete de avion.
Și în România, segmentul de calatorii de afaceri va avea in 2006 o evoluție ascendenta, atât în ceea ce privește deplasarile în strainatate, cât și cele în orașe din țara.
„Estimez o creștere cu circa 10% a sectorului de calatorii de afaceri facute de români, adica deplasari în strainatate, și cu aproximativ 15% a calatoriilor în interiorul României. Acest avans este motivat de dezvoltarea mediului de afaceri intern, creșterea volumului de investiții straine în România, deschiderea de noi filiale sau birouri în teritoriu, marirea numarului de delegații oficiale și guvernamentale în 2006 ca an de „preaderare” la UE”, este de parere directorul Accent Travel&Events, Lucian Boronea.
Referitor la tarife, acestea vor evolua diferit de la o regiune la alta, o estimare globala indicând o creștere de 3-6% la prețul biletelor de avion la clasa economica, pentru cursele interne și pe distanța scurta, în timp ce la zborurile internaționale, pe distanțe mari, prețul unui bilet la business va crește cu 3-5%. Majorarea tarifelor la transportul aerian va fi temperata de concurența operatorilor low-cost, marile companii fiind obligate sa caute linia de mijloc între recuperararea pierderilor și menținerea cotei de piața.
În ceea ce privește cazarea, tarifele se vor majora cu 1-3%, la hotelurile de clasificare medie, și cu 3-5% la cele de categorie superioara.