Cantec de lebada – Golf R32

Apropo.ro / 03.07.2002, 14:42
Cantec de lebada - Golf R32
Inainte de aparitia celei de-a cincea generatii a lui Golf, VW a decis sa creeze o versiune super-sport, exclusivista, botezata R32. Ultima zvacnire se evidentiaza fata de modelul de serie prin grefarea unui propulsor V6 de 3.2 litri, donatorul fiind Phaeton. Dupa o cariera de succes,


Inainte de aparitia celei de-a cincea generatii a lui Golf, VW a decis sa creeze o versiune super-sport, exclusivista, botezata R32. Ultima zvacnire se evidentiaza fata de modelul de serie prin grefarea unui propulsor V6 de 3.2 litri, donatorul fiind Phaeton.

Dupa o cariera de succes, modelul Golf, desi imbatranit, nu vrea sa predea armele. Acum, clientii dornici de compacte, dar „aplecati” spre latura „sporty” pot alege un Golf care se diferentiaza fata de modelul de serie, mai ales prin cei 241 CP de sub capota, dar si prin noile spoilere, praguri si prize de aer redimensionate. Jantele de 18 inci imbunatatesc, considerabil, tinuta de drum care impreuna cu esapamentul dublu aduc un bonus pentru partea estetica. Cu toate acestea, pentru un ochi profan, schimbarea la fata poate trece neobservata, insa performantele dinamice sunt de-a dreptul impresionante.

La bord, R32 rivalizeaza cu multe automobile sport cu vechi state. Scaunele tip sport, fabricate de Recaro au fost „coborate” cu 30 mm fata de varianta de serie si „decorate” cu tapiserie din piele neagra. Alura sportiva din habitaclul lui R32 este evidentiata mai ales prin insertiile de aluminiu pentru plansa de bord si levierul cutiei de viteze, dar si cu ajutorul pedalierului perforat, din aluminiu. Pentru o calatorie confortabila, habitaclul a fost „pigmentat” cu instalatie de aer conditionat electronic si cu sistem audio Gamma.

Noul Volkswagen Golf R32 este animat de propulsorul provenit de la limuzina Phaeton fiind un 3.2 litri care struneste 241 CP la 6250 rpm. Iar pentru cei care doresc sa „se dea” in cursele ilegale de noapte cu un R32 pe post de Volkswagen Golf ar fi bine sa tina cont ca pot dispune de un cuplu maxim imbatabil de 320 Nm disponibil de la numai 2800 rpm. Mai mult, R32 devoreaza plaja de la 0 la 100 km/h in numai 6.4 secunde, iar viteza de top este de 245 km/h. Puterea furnizata de compartimentul motor este preluata de cutia manuala cu 6 trepte si distribuita la cele patru roti prin intermediul transmisiei 4MOTION. Volkswagen Golf R32 va fi disponibila de la sfarsitul verii numai in varianta de caroserie in trei usi.

Sursa: www.autoshow.ro

Tags: