Cargo van cu alura de Touran

Apropo.ro / 18.03.2004, 15:09
Cargo van cu alura de Touran
Pana nu demult, utilitarele erau concepute in mare parte vizand considerente strict practice. Noul VW Caddy face uitate acele vremuri, abordand un design modern, confort ridicat, dotare standard bogata, dar si veleitati excelente de transport. Daca privesti din fata noul Caddy, poti paria

Pana nu demult, utilitarele erau concepute in mare parte vizand considerente strict practice. Noul VW Caddy face uitate acele vremuri, abordand un design modern, confort ridicat, dotare standard bogata, dar si veleitati excelente de transport.

Daca privesti din fata noul Caddy, poti paria ca nu vorbesti despre o utilitara, ci te gandesti mai degraba la un Touran. Asemanarea nu se opreste aici, deoarece acesta este dezvoltat pe platforma tehnica a noului Golf V si a Touran-ului.

Pe scurt, masina arata foarte bine, inscriindu-se fara nici o problema de adaptare in traficul unei metropole. Ar fi foarte usor sa descriem designul exterior al lui Caddy, insa am trece pe langa detalii mult mai importante. De pilda, lungimea totala a crescut cu 198 mm comparativ cu vechea generatie, iar latimea cu 107 mm.

Evident ca „implinirea” formelor a adus cu sine un plus atat la nivelul cabinei, cat si al compartimentului de marfa, care are un volum util de 3.2 mc – cu 0.3 mc mai mult decat la predecesotul sau. In afara de cele doua usi asimetrice spate, incarcarea este facilitata de usa laterala culisanta dreapta, oferita in standard. Optional este posibila fie dotarea cu hayon, fie o a doua usa culisanta pe partea stanga sau chiar lipsa usilor laterale culisante.

Pentru un utilizator de Caddy este foarte important de stiut cat poate transporta, atat ca gabarit, dar si ca sarcina utila. In primul rand poate lucra standardizat, in sensul ca se poate incarca un europalet. Podeaua este plana, iar lungimea compartimentului de marfa ajunge la 1781 mm. Chiar si in dreptul pasajelor rotilor, latimea interioara depaseste 1 metru. Daca mai adaugam ca latimea maxima de incarcare este de 1340 mm, iar usa laterala culisanta are o deschidere de 700 mm, avem imaginea mini caraus super incapator. Si pentru a trage linie, trebuie mentionata sarcina utila maxima de 750 kg, indiferent de motorizare.

Pentru fixarea unor marfuri fragile, spatiul de marfa dispune in standard de sase inele de ancorare. Iar pentru usurarea accesului cu marfa, inaltimea de incarcare este de 587 mm. Pentru ca tot vorbim de cote si dimensiuni, Caddy este, vrea nu vrea, foarte bine adaptata drumurilor din Romania. Facem aceasta afirmatie avand in vedere garda la sol de 154 mm, o valoare destul de generoasa.

O atentie cel putin la fel de mare a fost acordata si habitaclului. Materialele folosite si finisajele acestora nu prea au nimic in comun cu lumea utilitarelor. Pozitia de condus nu constituie o problema nici pentru persoanele de 1.80-1.90 metri. Coloana de directie reglabila pe doua directii este dotare standard, iar modelul testat de noi avea optional si scaunele reglabile pe inaltime – contra a 208 euro CIP.

Lista de echipamente contra cost include si pachet electric (oglinzi si geamuri cu actionare electrica) pentru 672 euro CIP, de care am beneficiat si noi. Interiorul a fost conceput pentru usurinta in exploatare si o cat mai mare libertate de miscare. Pe plansa de bord sunt dispuse doua locasuri destul de mari pentru a primi telefoane mobile, pixuri, sau alte mici agende. In fata pasagerului din dreapta este dispus un compartiment de manusi, fara usa, iar in capitonajul usilor fata sunt practicate compartimente de stocare, care pot adaposti chiar si sticle de 1.5 litri, pozitionate in picioare.

Langa frana de mana mai sunt dispusi patru suporti pentru pahare si un compartiment suplimentar de depozitare. Caddy se conduce la fel de usor si sigur ca orice alt VW. A se nota ca in dotarea standard figureaza ABS, ASR si MSR (sistem de reglaj al momentului motor). Directia cu servoasistare electromecanica si diametrul de bracaj de 11.3 metri ajuta la manevrele de garare, dar si in trafic, unde Caddy se dovedeste foarte descurcaret. Masina testata de noi era echipata cu motorizarea turbodiesel de 2 litri, SDI, care dezvolta 70 CP la 4000 rpm si un cuplu maxim de 140 Nm la 2200 rpm.

Propulsorul se remarca in special prin consumul de combustibil foarte bun: 5.3 litri de motorina la suta de kilometri, la viteza stabilizata de 90 km/h si jumatate din sarcina utila. In afara de acest motor mai este disponibil motorul pe benzina de 1.4 litri/75 CP, iar din luna aprilie, oferta va fi completata cu un motor pe benzina de 1.6 litri/102 CP si turbodieselul 1.9 TDI, de 104 CP.

Preturile CIP pentru VW Caddy Furgon incep de la 10.843 euro CIP (motorul de 1.4), pentru a ajunge la 13.319 euro CIP pentru 1.9 TDI. Cu 2 ani sau 90.000 km garantie generala, 3 ani garantie pentru defecte de vopsea si 12 ani garantie la perforarea caroseriei prin ruginire, VW Caddy constituie o oferta foarte buna pe piata.

Autoshow

Tags: