Cele mai tari retele sociale ale tarilor cu cei mai multi internauti

Redacția / 09.05.2011, 16:50
Cele mai tari retele sociale ale tarilor cu cei mai multi internauti
Primele cinci tari cu cel mai mare numar de utilizatori de internet totalizeaza aproape jumatate din numarul global de internauti. Nu vi se pare interesant sa aflati ce retele de socializare sunt cel mai des folosite de acestia?

China conduce detasat topul numarului de utilizatori ai
internetului, cu 20,8% din total, urmata de Statele Unite, cu
13,1%, Japonia – 5,5%, India – 4,7% si Brazilia, cu 3,9%. Iata care
sunt cele mai folosite retele de socializare din aceste tari:

China

1. Renren.com – Aceasta retea este o clona de
Facebook si, potrivit propriilor date, este folosita de peste 120
de milioane de persoane. Initial s-a numit Xiaonei
(„in campus”), dar in 2009 si-a schimbat numele. Schimbarea
reflecta planurile companiei de a se adresa tuturor, nu doar
studentilor (RenRen inseamna „reteaua oamenilor”).

2. Kaixin001.com este o alta retea imensa,
avand 75 milioane de membri, majoritatea avand joburi de tip office
si administrativ. Popularitatea sa a crescut imens datorita
jocurilor online, gen Happy Farm si Slave Manor (o copie a jocului
Friends for Sale de la Facebook).

3. Qzone.com – Desi Qzone se lauda cu 338
milioane de utilizatori inregistrati, specialistii considera ca
multi dintre acestia au fost „trasi” din compania-sora QQ (cel mai
mare serviciu de mesagerie instant din China) iar conturile lor
sunt inactive. In orice caz, site-ul este prost proiectat iar
evolutia, in raport cu competitorii, este slaba.

Statele
Unite

1. Facebook – Reteaua fondata de
Mark Zuckerberg
a avut o crestere exploziva in ultimii ani,
ajungand la 103 milioane de utilizatori in 2010. Cresterea a
devenit „de neoprit” in momentul in care utilizatorii nu au mai
fost nevoiti sa se logheze cu o adresa de mail a unui colegiu sau
universitati.

2. Twitter – Celebrul serviciu de microblogging
Twitter a avut, si el, o crestere spctaculoasa. Creat de Jack
Dorsey in 2006, a ajund la 26 de milioane de useri in statele
Unite. Twitter este unic prin faptul ca majoritatea utilizatorilor
se conecteaza prin software „third party” si/sau prin dispozitive
remote. O alta particularitate este faptul ca este folosit de
foarte multe
celebritati
(vedete, politicieni, etc) care atrag milioane de
„followers”.

3. Myspace – Acum doi ani, Myspace nu s-ar fi
regasit pe aceasta lista. Cu toate ca in acest moment este in
declin, cresterea avuta in aceasta perioada si baza solida de
utilizatori (aproximativ 57 de millioane), il plaseaza pe aceasta
pozitie fruntasa.

Japan

1. Mixi – Un produs cu o cota de piata de 80%
este ceva de neinchipuit pentru Japonia. Totusi, acest produs
exista si se numeste Mixi. Mixi este o retea sociala standard,
avand agenda, mesagerie, photo-sharing, etc. In aprilie 2010, Mixi
numara 27 de milioane de utilizatori.

2. Twitter.jp – Twitter a fost lansat oficial
in Japonia in 2008. Se pare ca Japonia a fost prima tara in care
Twitter a devenit un stil de viata. In 2010 existau deja 5 milioane
de utilizatori si statisticile indicau dublarea numarului acestora
pana la sfarsitul anului.

3. Gree – Mixi are o prezenta asa de mare incat
este greu de spus ce „adversar” mai are in Japonia. Specialistii
inclina sa numeasca Gree „a doua mare retea sociala” -Twitter
nefiind inclusa in aceasta categorie – acordandu-i o cota de piata
de 10%.

India

1. Orkut – In 2009, Orkut avea 17 milioane de
utilizatori in India, acestia generand aproximativ 30% din trafigul
retelei la nivel global. Reteaua este detinuta si operata de
Google, fiind numita dupa creatorul sau, Orkut Büyükkökten.

2. Facebook – Facebook este cel mai aprig
competitor al Orkut, acesta continuand sa castige teren. Potrivit
rapoartelor, Orkut pierde lunar un milion de useri care se regasesc
apoi la Facebook.

3. BharatStudent – Cea de-a treia mare retea
sociala din India se adreseaza, dupa cum arata si numele,
studentilor.

Brazilia

1. Orkut – Aceasta retea pare sa fie mai
populara chiar decat in India: 51% din traficul global al retelei –
aproximativ 20 de milioane de vizite – vine din Brazilia.

2. Sonico.com – Lansata in 2007, Sonico are
peste 8 milioane de adepti in Brazilia. Sonico are ca target
audienta Americii Latine si a avut o crestere impresionanta de la
lansare..

3. MySpace – Desi MySpace este a treia mare
retea sociala din Brazilia, se pare ca ea
pierde rapid teren
in fata Facebook, care ii va lua locul cat
de curand.