Cum s-a construit Titanicul (Poze)

De: Dragos Tanase / 06.07.2011, 18:46
Inainte de a se scufunda, Titanicul a fost si construit, nu? Stiu ca este o intrebare absurda, dar ceea ce vreau sa spun este faptul ca toata lumea a vazut si a aflat mai multe despre scufundarea vasului Titanic, decat despre felul cum s-a construit si a fost lansat vaporul care ar fi trebuit sa fie un "vas de nescufundat".

Naufragiul sau, din data de 14 aprilie 1912, a fost printre cele
mai grave din lume, in urma careia si-au pierdut viata peste 1.500
de persoane din cele peste 2.200 aflate la bord.

Vasul Titanic, cel mai mare pachebot din lume, a plecat in prima
si ultima sa calatorie, chiar cea inaugurala, pe 10 aprilie 1912,
si trebuia sa faca legatura intre Southampton/Anglia si New
York/SUA.

GALERIE
FOTO

Nava Titanic incepea sa prinda contur pe santierul naval

Nava Titanic incepea sa prinda contur pe
santierul naval

Titanicul a fost construit la santierele Harland and Wolff din
Belfast si a fost proiectat pentru a concura cu navele companiei
rivale Cunard, Mauretania si Lusitania. Titanic, alaturi de Olympic
si Britannic (care initial a fost numita Gigantic) au fost
concepute pentru a fi cele mai mari si luxoase nave construite
vreodata. Vezi
aici galeria foto!

Nava putea transporta un numar maxim de 3.547 de persoane,
pasageri plus echipaj, iar pasagerii de la clasa intai aveau la
dispozitie un bazin de inot, o sala de sport, un teren de squash,
bai turcesti, baie electrica si o cafenea cu veranda. Camerele de
zi de la clasa intai erau placate cu lemn scump, mobila si alte
decoratiuni.

Traseul pe care trebuia sa il urmeze Titanicul, in 1912

Traseul pe care trebuia sa il urmeze
Titanicul, in 1912

Cafeneaua pariziana oferea mancaruri pentru pasagerii de la
clasa intai, cu o veranda luminata natural si prevazuta cu gratii.
Existau biblioteci si frizerii, atat la clasa intai cat si la clasa
a doua.

Camerele de la clasa a treia erau placate cu lambriuri din lemn
de pin si mobila solida din lemn de tec. Nava mai era prevazuta cu
trei lifturi electrice la clasa intai si doua la clasa a doua.

Elice puternice pentru un Titanic urias

Elice puternice pentru un Titanic
urias

De asemenea, mai era prevazuta cu un subsistem electric cu
generatoare propulsate cu abur si doua radiouri Marconi, folosite
pentru a transmite mesajele pasagerilor. Pasagerii de la clasa
intai plateau scump pentru acest lux.

Cel mai scump bilet pentru o singura calatorie trans-atlantica
la clasa 1 costa 875 de lire sterline (64.204 la nivelul anului
2011) sau 4.375 de dolari (99.237 la nivelul anului 2011).

Titanic – o poveste frumoasa, care
s-a sfarsit tragic

In data de 14 aprilie 1912, la ora 23:40, Titanicul s-a ciocnit
cu un aisberg si s-a scufundat la ora 2:20 in dimineata zilei
urmatoare. Au murit 1.517 pasageri…

Nava plecase spre New York cu 2.227 de oameni la bord, iar
numarul mare de victime a fost cauzat de faptul ca avea barci de
salvare doar pentru 1.178 de persoane. Atunci, multi barbati au
murit din cauza protocolului „femeile si copii intai” care a fost
urmat intocmai, dar si pentru ca barcile n-au fost incarcate la
capacitate maxima.

Lansarea la apa a unei legende: Titanic

Lansarea la apa a unei legende:
Titanic

In acele momente, de panica si groaza, un lucru a intrat in
istorie: desi nava se scufunda, orchestra de la clasa 1 continua sa
cante pe punte. Ultimul cantec interpretat a fost imnul „Nearer My
God To Thee” („Mai aproape, Dumnezeule, de Tine”).

Pasagerii care au scapat cu viata au fost luati la bord, cateva
ore mai tarziu, de nava Carpathia, fiind considerata eroul salvator
al supravietuitorilor de pe Titanic.


Imagini unice cu epava Titanicului
de pe tare.ro

73 de ani mai tarziu,
s-a descoperit epava Titanicului
pe fundul Oceanului Atlantic,
cu ajutorul navei rusesti Keldish.

Zilele acestea, o fotografie care infatiseaza cada de baie,
perfect conservata, a capitanului de pe Titanic, Edward Smith, a
fost facuta publica. Cada din portelan, dotata cu un sistem de tevi
atat pentru apa dulce, cat si pentru apa de mare, a ramas in cabina
capitanului, pe fundul oceanului, pentru aproape o suta de ani.

Cada de pe Titanic a capitanului Edward Smith

Cada de pe Titanic a capitanului Edward
Smith

In zilele noastre, exista o varianta, pentru anul 2020, de
reconstructie a Titanicului, evident in varianta moderna, cu motor
electric, sisteme radar, un spargator de valuri frontal si multe
altele. Designul va fi acelasi, in proportie de 95%, cu vechiul
Titanic.

Dupa tragicul eveniment din 1912, mai multe monumente au fost
ridicate, peste tot in lume, in memoria celor peste 1.500 de
victime.