Cutii pentru reclamatii, în spitale

Apropo.ro / 04.06.2007, 09:32
Cutii pentru reclamatii, în spitale
Fiecare spital va avea o cutie pentru reclamatii, sugestii si aprecieri, întrucât multe din sesizarile care ajung la Ministerul Sanatatii - cum ar fi lipsa medicamentelor sau comportamentul angajatilor - vizeaza conducerea unitatii sanitare, a declarat, duminica,


Fiecare spital va avea o cutie pentru reclamatii, sugestii si aprecieri, întrucât multe din sesizarile care ajung la Ministerul Sanatatii – cum ar fi lipsa medicamentelor sau comportamentul angajatilor – vizeaza conducerea unitatii sanitare, a declarat, duminica, ministrul Eugen Nicolaescu

„Cred ca a sosit timpul ca fiecare manager sa raspunda pentru modul în care se desfasoara activitatea din unitatea sanitara pe care o conduce, întrucât pentru asta sunt platiti bine. Oamenii s-au obisnuit sa ceara socoteala ministrului pentru orice. Daca un medic nu-si face datoria, trebuie sa raspunda ministrul. Daca nu sunt medicamente, la fel. Daca asistenta face injectii cu o aceeasi seringa, tot ministrul trebuie sa dea seama. Daca este mizerie în spital, ministrul este vinovat. Nu este corect…”, a afirmat ministrul Sanatatii.

El a precizat ca aprovizionarea cu medicamente si materiale sanitare revine managerului. Acesta trebuie sa gasesca solutii în cazul în care un anumit tip de medicament s-a epuizat. Mai mult, reclamatiile privind cazurile sau suspiciunile de malpraxis sunt de compententa Colegiului Medicilor – pentru doctori si a Ordinului Asistentilor medicali si moaselor – pentru asistenti, a mai spus ministrul.

Nicolaescu a sugerat managerilor sa organizeze spatii speciale unde sa monteze o cutie pentru reclamatii, iar aceasta sa fie bine securizata, astfel încât sa nu poata fi deschisa de oricine. „În functie de nemultumirile bolnavilor sa verifice activitatea angajatilor”, a precizat ministrul.

Eugen Nicolaescu a facut apel si la pacienti, cerându-le sa-si citeasca drepturile si sa ”lupte pentru ele”.

„Din pacate bolnavii nu-si cunosc drepturile, de aceea nu stiu cui si ce sa ceara atunci când sunt nemultumiti de anumite servicii medicale”, a mentionat Nicolaescu.

Managerul Spitalului Universitar de Urgenta din Bucuresti, Gheorghe Iana, are de mai mult timp o astfel de cutie pentru reclamatii si, chiar daca a primit mai multe felicitari decât sesizari, apreciaza oportuna o astfel de initiativa.

Mediafax