D-ale carnavalului cu VW Fox

Apropo.ro / 14.05.2006, 13:50
D-ale carnavalului cu VW Fox
Daca aș putea sa fiu o mașina mi-ar placea sa fiu VW Fox, care și-a început cariera în însorita Brazilie, la doar 350 km de Sao Paolo, capitala carnavalurilor. Dupa ce a "lenevit" o perioda pe aceste meleaguri de vis, conducerea companiei germane a hotarât ca e

Daca aș putea sa fiu o mașina mi-ar placea sa fiu VW Fox, care și-a început cariera în însorita Brazilie, la doar 350 km de Sao Paolo, capitala carnavalurilor.

Dupa ce a „lenevit” o perioda pe aceste meleaguri de vis, conducerea companiei germane a hotarât ca e vremea sa mai puna un pic osul la bunastarea generala a „familiei”. A fost adus în Europa, țintindu-se piețele majore de aici: Germania, Italia, Franța și Marea Britanie.

Fiind deschizatorul gamei VW, liliputanului Fox nu i se poate cere sa faca minuni, dar, totuși, ofera un spațiu interior destul de degajat, în timp ce are dimensiuni exterioare compacte, ceea ce îl ajuta mult în jungla urbana aglomerata. Senzația de spațiu este data de înalțimea peste medie (>1.500 mm) a mașinii și de verticalizarea accentuata a stâlpilor A. Designul este unul tineresc, în tiparele marcii, caracterizat de linii clare și volume bine proporționate.

În interior totul este la obiect, scopul fiind obținerea unei ergonomii ridicate. În loc sa doteze acest mini cu o bancheta, cei de la Volkswagen au preferat sa-l echipeze cu doua locuri individuale, care ofera condiții bune de calatorie pentru doi adulți. Totuși, cine dorește poate comanda o bancheta, care este fracționabila și rabatabila, plus ca se și culiseaza pe o lungime totala de 15 centimetri. Astfel, acest habitaclu vast este foarte modulabil, marimea portbagajului variând în intervalul 260-1.016 litri (iar lungimea spațiului de încarcare între 677 și 1.351 milimetri). Toate aceste marimi nu sunt o revoluție în domeniu, dar Fox are o dualitate interesanta: este o citadina adaptata decent și calatoriilor lungi.

Motorizarile sunt trei la numar, doua pe benzina (1,2 și 1,4 litri), respectiv un diesel, provenind din banca comuna de „organe” ale grupului VAG. Varianta optima este diesel-ul de 1,4 litri și 70 CP, care, pe lânga consumul mic (4,9 l/100km), datorita curbei bune de cuplu are un comportament (sub sarcina) mult mai închegat.

Singurul pacat al lui Fox este proveniența sa, datorita careia este lovit de taxe vamale (30%), dar odata cu intergrarea va ajunge, cu siguranța, și la noi. Prețul? În Anglia este sub cel al vechiului Lupo, așa ca premisele sunt bune.

Alte noutați de pe piața auto, doar în