De ce le e frică șefilor din România de lucratul de acasă

De: Dragos Tanase / 22.08.2014, 12:00
De ce le e frică șefilor din România de lucratul de acasă
Chiar dacă nu toate industriile sunt potrivite pentru lucrul de acasă, în lume sunt deja multe milioane de oameni care nu mai trebuie să plece dimineața de acasă pentru a merge la birou. 40% dintre angajații IBM nu lucrează în sedii ale companiei, ci de acasă ori din birourile unor clienți, scrie taraduveanu.ro.

IBM spune că angajații companiei care lucrează în afara birourilor sale sunt cu 50% mai productivi decât cei care vin până la birou în fiecare zi.

De asemenea, Cisco se lăuda acum câțiva ani să economisește până la 277 de milioane de dolari pe ani, permițându-le angajaților să lucreze de acasă, având echipe răspândite prin toată lumea.

În SUA se estimează că în 2016 vor exista 63 de milioane de oameni care să lucreze de acasă, fie ei angajați ai unor multinaționale, freelanceri, antreprenori care coordonează echipe distribuite pe 2 continente ori soloprenori. Oricum, nu mai sunt foarte multe țările din lume unde să nu ai cum să lucrezi de unde vrei tu.

BENEFICII

Angajații care lucrează de acasă spun că așa și-au recăpătat viața personală, salvând până la 2 ore pe zi petrecute altfel pe drumuri, mănâncă mai sănătos și mai ieftin, se îmbolnăvesc mai rar, sunt mai relaxați și economisesc mai mulți bani.

Angajatorii se bucură că pot să economisească banii pe care altfel i-ar fi folosit pentru închirierea unui birou, hardware și personal administrativ. În plus, angajații își iau mai puține zile libere pentru chestiuni personale ori pentru că se simt rău. Și totuși cel mai mare beneficiu e că plătesc pentru ore lucrate de angajații lor și nu pentru ore petrecute la birou în așteptarea orei 17:00.

LUCRATUL DE ACASA, ÎN ROMÂNIA

Cu toate astea, în România foarte puțini angajați pot lucra de acasă. Angajatorii nu au încredere că subalternii își vor face treabă dacă nu au un șef care să îi bată la cap. Totuși, au încredere în acei angajați să scrie comunicate de presă, să administreze site-uri ori să coordoneze echipe și să se ocupe de tranzacțiile financiare ale unor companii.

Mulți specialiști în HR din SUA spun că munca de acasă a început să fie acceptată mai ales în companiile în care managementul companiilor este unul foarte bine pregătit, care înțelege că angajații cei mai buni caută cât mai multă flexibilitate. Poate că managerii din România nu au ajuns încă acolo…