De vita nobila – Skoda Superb

Apropo.ro / 29.05.2002, 13:47
De vita nobila - Skoda Superb
Numele Superb revine in oferta Skoda dupa o absenta de cativa zeci de ani. Noul model continua traditia automobilelor de lux produse in prima jumatate a secolului trecut. Testul ne-a confirmat faptul ca Skoda Superb impune tinuta "la patru ace". Traditia Skodei in domeniul automobilelor

Numele Superb revine in oferta Skoda dupa o absenta de cativa zeci de ani. Noul model continua traditia automobilelor de lux produse in prima jumatate a secolului trecut. Testul ne-a confirmat faptul ca Skoda Superb impune tinuta „la patru ace”.

Traditia Skodei in domeniul automobilelor de lux este o certitudine. In anii ’30 presedintele T.G. Masaryk utiliza un model Skoda cu sase cilindri, iar altele au fost exportate tocmai in Tara Soarelui Rasare, pentru capii incoronati ai casei imperiale. A urmat din pacate o plafonare in timpul erei comuniste, cand oferta incapea pe degetele unei maini. Dar „roata se invarte” si iata Skoda este din nou in masura sa produca un model de elita.

Superb iti atrage atentia de la prima privire si daca nu esti „in tema” nici nu iti dai seama ce marca ai in fata ta. Exteriorul este rasat, gabaritul mare impunand respect celorlalti participanti la trafic. Masivitatea nu induce senzatia de greoi ci din contra, de siguranta si stil. Cu o lungime totala de 4.8 metri, este mai lunga cu 10 centimetri decat VW Passat si cu un centimetru in comparatie cu Audi A6.

Astfel, am putea sa o incadram din punct de vedere dimensional in clasa medie. Cele trei volume ale caroseriei sunt delimitate foarte exact, in cel mai traditional mod. Surprind usile spate, foarte mari, care includ si cel de-al treilea geam lateral, spre deosebire de modelele amintite ceva mai sus. Se degajeaza in acest fel un spatiu de acces extrem de generos catre locurile din spate, mai bine zis catre imensitatea din spate. Si nu exageram deloc. Cand patrunzi in masina te simti mai mic decat esti.

Efectiv poti sta cum vrei si nu ii deranjezi pe ceilalti. Cel putin soferul se plimba in fata si in spate, in sus si in jos prin simpla actionare a butoanelor de reglaj. La versiunea Elegance, pe care am testat-o si noi, aceasta facilitate o are si pasagerul din dreapta. Rasfatarea continua cu insertiile din lemn, combinatia de stofa si piele Vachette a tapiteriei si elementele cromate. Surprinde la modul cel mai placut calitatea materialelor, a imbinarilor si finisarilor. Consola centrala, integral acoperita cu lemn, gazduieste sistemul audio (de mare fidelitate) si comenzile sistemului de aer conditionat Climatronic.

O inovatie Skoda este modul original de iluminare difuza a interiorului pe timp de noapte. Cu ajutorul a doua LED-uri de culoare rosie se emite o lumina foarte slaba, care nu deranjeaza soferul, dar suficienta pentru ca acesta sa vada contururile formelor din interiorul masinii, eliminand astfel posibilele reactii de claustrofobie. Iar pentru eliminarea unor senzatii de frig, a pasagerilor mai sensibili, scaunele sunt incalzite, atat in fata cat si in spate. Acolo unde ai senzatia ca s-a facut risipa de spatiu.

Nu conteaza ca cel de la volan are 1.90 metri si conduce cu scaunul foarte pe spate, deoarece ramane suficient loc pentru a-ti intinde picioarele in voie si a admira peisajul in liniste. Si la propriu si la figurat, deoarece Superbul este foarte silentios chiar echipata cu turbodieselul V6 de 2.5 litri. Motorul nu mai are nevoie de nici o prezentare, fiind intalnit si pe alte modele ale grupului VAG.

In combinatie cu cele sase trepte ale cutiei de viteze, trage fenomenal si se multumeste in medie cu 7 litri la suta de kilometri. Oricum, cine vrea sa stie care este consumul instantaneu sau mediu, viteza medie de deplasare sau autonomia, poate consulta computerul de bord, extrem de prompt si „amabil”. Ca de altfel toata lumea care te vede ca ai coborat din Skoda Superb.

Sursa: www.autoshow.ro

Tags: