Dezvaluiri anonime despre neregulile de la Autostrada Transilvania!

Apropo.ro / 14.07.2009, 16:40
Site-ul NapocaNews.ro publica Ghidul BECHTEL & ENKA pentru constructia in 2009 a 42 km de autostrada pe Tronsonul 2B!

Site-ul NapocaNews.ro publica un mail anonim primit la redactie, in care angajati ai firmei Bechtel prezinta, mai in gluma, mai in serios, neregulile de pe santierul Autostrazii Transilvania.

Asa zisul lor protest, insotit si de niste poze cu tronsonul 2B – dintre Turda si Gilau, este prezentat sub forma unor porunci, zece negative si zece pozitive, adica cate zece lucruri pe care angajatii pot sau nu sa le faca, cu rezultatul scaderii calitatii executiei si favorizarea unor companii cu care colaboreaza firma Bechtel.

Ghidul BECHTEL & ENKA pentru constructia in anul 2009 a 42 km de autostrada pe Tronsonul 2B:

Autostrada Transilvania

10 porunci negative

1. Activitatile de turnare a asfaltului NU necesita curatarea suprafetei de contact, aplicarea in exces in emulsiei acopera urmele de noroi la km 28.

2. Turnarea asfaltului NU depinde de conditiile meteorologice. La 1 iunie 2009, la Ecuator era soare, nu ploua ca la km 21.

3. Lucrarile de drenaj NU trebuie sa fie perfecte. Apa le va afecta cu siguranta pe cele de la km 35, asa ca nu se va mai observa ca SEDA-N a lucrat prost.

4. Reprezentantii consultantului NU stau zi si noapte pe santier. Se pot gasi momente favorabile in care sa se faca lucrarile „delicate”.

5. Subcontractorii romanii NU trebuie platiti la timp. In fond, e problema lor ca nu au bani de plata a salariilor.

6. Evidenta cantitatilor de agregate de pe stoc NU trebuie sa fie cea corecta. Trebuie sa traiasca si firmele de transport.

7. Cu orice pret, otelul-beton NU trebuie achizitionat din Romania, indiferent ce vrea prefectul sau ministrul. ENKA e o firma turceasca, e normal sa promoveze interesele firmelor turcesti.

8. Termenele de finalizare a lucrarilor NU trebuie respectate. Segmentul Turda – Gilau poate fi dat in folosinta si in 2010 sau 2011, nu neaparat la 15 noiembrie 2009.

9. NU trebuie respectata adancimea de forare a pilotilor. Ce mai conteaza cateva zeci de centimetri in plus sau mai ales in minus pentru ca betonul respecta principiul vaselor comunicante si iese prin toate gropile de fundare chiar daca se toarna numai in una?

10. Salariile lunare ale angajatilor romani NU se compara cu cele angajatilor turci. Asta ar fi chiar culmea.

Autostrada Transilvania

10 porunci pozitive

1. Numarul angajatilor turci POATE creste. Chiar daca se fac reduceri de personal, acestea se fac din randul angajatilor romani.

2. POT fi exercitate presiuni asupra angajatilor EGIS ROUTE sau Inspectoratului de Stat in Constructii. E vina lor ca vad prea multe.

3. Orice pata de ulei sau motorina de pe asfaltul aplicat IESE cu detergent, fara a mai fi nevoie de frezarea partii carosabile afectate la km 28.

4. Fisurile de la platforma podului de la km 31 SE POT masca usor prin betonare. In fond, fisurile sunt inerente oricaror activitati in domeniul constructiilor.

5. Membrana hidroizolanta aplicata la structuri POATE avea si alte dimensiuni decat cele prevazute in proiectul tehnic. In fond, Compania Nationala de Autostrazi a avizat si alte neconformitati.

6. POT fi executate lucrari si fara proiect tehnic sau studii geologice. Consolidarile de la Km 13 al Tronsonului 2B sunt o exceptie. Sau o regula?

7. Agregatele necorespunzatoare SE POT utiliza in cadrul lucrarilor la fundatia infrastructurii rutiere. Oricum sunt acoperite apoi cu asfalt.

8. Orice nerespectare a obligatiilor catre terti SE POATE solutiona in instanta. PULP FICTION este un exemplu singular. Sau poate nu?

9. Otelul-beton importat din Turcia ESTE conform. Neconformitatile semnalate de Laboratorul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Cluj se datoreaza doar echipamentelor invechite.

10. SE POATE orice. Numai sa vrea MIKE MIX si OZGER INAL.

Autostrada Transilvania