Domnica Cemortan: „Am salvat 3.000 de vieti pe Costa Concordia”

De: Dragos Tanase / 20.01.2012, 13:17
Dupa naufragiul navei Costa Concordia, presa italiana a dezvaluit ca in momentul impactului cu stancile de langa insula Giglio capitanul Francesco Schettino se afla la unul din restaurantele vasului alaturi de o moldoveanca, Domnica Cemortan.

Tanara, in varsta de 25 de ani si mama a unei fetite de 2 ani, este balerina, are si cetatenie romana si locuieste in Bucuresti, dar acum se afla la Chisinau.

Ea nu facea parte din echipaj si nici nu era pe lista pasagerilor, iar comandantul a recunoscut, in timpul interogatoriului, ca era cu ea.

Domnica si fiica sa, in varsta de 2 ani

Domnica si fiica sa, in varsta de 2 ani

Totusi, tanara nu recunoaste acest lucru si chiar explica ce s-a intamplat in acea seara, pe Facebook:

„E mult de povestit… 2 ore de infern…

eu am ajuns pe punte dupa prima alarma cu toti colegii mei, asteptam instructiunile ofiterilor sa ne zica ce anunt sa facem.

…..intrun final dupa tot ce sa intamplat colegii mei dupa procedura trebuia sa continue munca sa coboare jos la punctul de intalnire pentru a ajuta pasagerii sa fie evacuati de pe vas.

Eu sunt Cemortan Domnica, lucrez pentru Costa Crociere International Hostess

( legatura intre companie si turistii de o alta lima in minoritate vorbita la bord) actual nefiind la datorie nu aveam un punct de intalnire cu pasagerii pentru mine asa ca am ramas pe punte cu Capitanul, si multi alti ofiteri printre care si directorul de Croasiera era prezent. Deoarece, eu vorbesc 4 limbi fluent si in caz de un ultim anunt din parte Capitanului sa fiu acolo.

Atestez ca informatiile care le au rusii si jurnalistii rusi sunt niste minciuni! Rusine! Rusii au fost in primele barci de evacuare habar nu au cu adevarat ce sa intamplat!

…..Eu am ramas pe punte pana la 23.50 si Capitanul Francesco Schettino era prezent!!!!!

Capitanul a auzit prin statie ca un barca de salvare se apropie de vas sa mai ia oameni si mi-a ordonat sa evacuez de pe vas.

de la punte etajul 8 pana la etajul 3 a fost greu sa ajung, vasul era mult pe o parte inclinat, in spatiu inchis, in intuneric e greu sa te misti….

mi-am zis ca sunt norocoasa ca cunosc vasul

si pana am ajuns la etajul 3 vasul continua sa se restoarne

si era tare complicat sa te misti…..cel mai de groaza a fost ca nu vadeam nimic doar auzeam sunte cum vasul scartie si lucrurile greoaie vin de sus in partea de jos unde vasul e inclinat, momentul cum sa ajung de la etajul 8 la 3 practic cu ochii inchisi se vedea vag decat benzile iluminante aratandune iesirea de urgenta

si apoi,

in final am ajuns

la etajul 3 acolo lume inca…. am ajutat lumea sa traverse din parte de sus spre partea de jos a vasului deoarece acolo nu mai era nici o scapare oamenii in varsta necesitate de ajutor maxim, eu printre colegii mei din Philipins, India, Romania, Italia si multe alte tari ajutam lumea.

am ajuns la o barca,

o situati de groaza a fost cand peste barca noastra mica namila de tone Costa Concordia aluneca peste noi si am auzit cum barca noastra e sfasiiata de fiarele barcii Concordia, atunci, stiiam ca urmeaza sa sar in apa…

panica totala…………

si la toate astea as vrea sa adaug,

CUM PASAGERII INDRAZNESC SA NE NUMEASCA INCOMPETENTI DACA NOI AM SALVAT PESTE 3000 DE VIETI???

INCOMPETENTI SUNT CE-I LA CARE LIMBA E CU OTRAVA….

RUSINE!!!

si multe altele……..sunt de povestit……..”

Cu toate acestea, mai multi martori au declarat ca tanara se afla impreuna cu capitanul in momentul naufragiului, iar presa italiana se intreaba daca femeia ar fi putut avea vreo legatura cu incidentul.