Două treimi din băturile fine consumate vara în România se beau în 5-6 cluburi din Mamaia

Redacția / 03.07.2014, 17:30
Două treimi din băturile fine consumate vara în România se beau în 5-6 cluburi din Mamaia
Peste 60% din băuturile fine consumate vara în România (vodcă, șampanie și whisky) se beau în 5-6 cluburi din nordul stațiunii Mamaia, în maxim zece weekend-uri, a declarat agenției MEDIAFAX Petru Berciu, directorul general al BDG, cel mai mare importator de băuturi alcoolice din țară.

Aceste băuturi se cosumă la mare în zilele de vineri și sâmbătă, timp de maxim zece weekend-uri. Marea majoritate a consumatorilor acestor băuturi sunt bucureșteni„, a spus Berciu.

El a afirmat că în industria băuturilor alcoolice din import, peste 70% din investițiile firmelor în promovarea produselor sunt concentrate în perioada verii în zona de nord a litoralului, cu precădere în cluburile din nordul stațiunii Mamaia.

O sticlă de 0,7 litri de vodcă sau whisky superpremium costă într-un club între 400 și 600 de lei, iar prețul unei sticle de șampanie din această categorie depășește 400 de lei.

Petru Berciu a mai spus că vremea ploioasă din luna iunie a redus vânzările de băuturi alcoolice din import pe litoral cu 50% față de iunie 2013. Acest lucru, afirmă el, va duce la un recul față de anul trecut, ținând cont de faptul că, în general, business-ul cu băuturi alcoolice din import în perioada verii pe litoral se bazează pe turismul de weekend, adică pe consumatorii care vin pe litoral doar pentru a petrece două nopți în cluburi.

Celelalte 40 de procente din piața de băuturi superpremium pentru perioada verii le revin, în mare parte, tot bucureștenilor, consumându-se în cluburile din Capitală. Sub 10% din totalul pieței îl reprezintă consumul din provincie, din cluburile din opt orașe mari„, a adăugat șeful BDG.

BDG este leader pe piața băuturilor alcoolice din import, cu o cotă în volum de 32% și o cifră de afaceri în 2013 de 40 de milioane de euro. Firma concurează cu Cristalex, Pernod Ricard și PP Distributors.