Du-ma acasa, mai, tramvai! (FOTO)

Apropo.ro / 25.03.2009, 18:00
De la Skoda si Ikarus pana la Citaro si Daf, infrastructura a crescut dar conditiile de transport au scazut.

Usor, usor, dispar ultimele firimituri ale unei "epoci de aur", ale unor perioade in care nu simteai ca te intoxici plimbandu-te pe strada, o perioada in care nu ocoleai masinile parcate pe trotuar, o perioada in care te salutai cu toata lumea chiar daca nu va cunosteati.

Atunci nu existau rockari, manelisti, emo, punkeri, drogati, cocalari, pitipoance, indie sau altii. Toti erau imbracati cu gust, nu se injurau pe strada, nu se scuipau, nu se luau la bataie participantii in trafic.

Nu putem trai din amintiri dar trebuie sa recunoastem ca nu mai stim sa ne traim viata asa cum se traia in perioada interbelica.

Tot acel lux s-a naruit in clipa in care rusii au calcat pe pamantul mioritic in camioane si ne-au adus peste 40 de ani de saracie, foamete, vieti distruse, crime si sperante spulberate. Inca suferim dupa acea perioada, avand in vedere ca de 20 de ani ne aflam intr-o continua "tranzitie", hotie, datorii si multa prostie.

Odata cu intrarea sub regim comunist, placerea de a te plimba cu tramvaiul sau cu autobuzul a ajuns usor usor un chin.

Privind unele fotografii, stai si te intrebi ce ii facea pe oameni sa se urce in acei monstri cu burduf care dadeau cu ei de tavan de fiecare data cand lua cateva gropi. Ce ii motiva sa stea atarnati de usa, neavand loc in autobuz? Atunci putem spune ca era frica.

Frica era factorul cel mai influent in deciziile pe care le luam si nu merita sa ne riscam sa nu mergem la munca, sa intarziem la apelul de dimineata si mai ales sa nu cumva sa pontam cardul mai tarziu de 6 – 7 dimineata.

Singurul lucru bun, daca il putem numi asa, era lipsa aglomeratiei in trafic (vei observa in pozele de mai jos). Stiai ca faci fix 20 de minute cu tramvaiul pana la munca si erau 1 la 1.000.000 sansele sa se intample ceva pe drum care sa te poata intarzia.

Astazi, daca vrei sa te plimbi in zona Gara de Nord, pe timp de vara, la orele pranzului, sigur vei lesina din cauza lipsei oxigenului (din cauza inexistentei spatiilor verzi) sau din cauza intoxicatiei cu monoxid de carbon evacuat de masinile blocate in trafic.

Daca ai proasta inspiratie sa te urci intr-un autobuz, ca sa evadezi de acolo, atunci s-ar putea sa ai norocul sa stai langa un aurolac care sa te ameteasca si pe tine de la punga lui magica sau pe capul tau ar putea sta sprijinit subratul neras si nespalat al unui muncitor de la un santier din apropiere.

Oricum ai lua-o, sansele de a avea placerea ca ai luat un mijloc de transport in comun si ai avut satisfactia ca au meritat banii dati pe bilet, scad pe zi ce trece.

Pana sa atingem apogeul (in sens negativ) al conditiilor traficului in comun, saptamana aceasta ne-am gandit sa facem o trecere in revista a autobuzelor, troleibuzelor si tramvaielor fara de care viata noastra ar fi fost mult mai sanatoasa.

Autobuzele din Bucuresti

Autobuz vechi
Autobuz vechi
Autobuz vechi
Autobuz vechi
Autobuz vechi
Autobuz vechi

 

Troleibuzele din Bucuresti  (Cel de Timisoara a circulat si in Bucuresti)

Troleibuz vechi
Troleibuz vechi
Troleibuz vechi
Troleibuz vechi
Troleibuz vechi

 

Tramvaiele din Bucuresti

Tramvai vechi
Tramvai vechi
Tramvai vechi
Tramvai vechi
Tramvai vechi

 

Totusi la nivel de aglomeratie stam bine. Daca nu ma credeti, puteti urmari mai jos conditiile din mijloacele de transport in comun din India sau Japonia:

 

 

Si ca sa dam o conotatie titlului acestui articol hai sa ne amintim de melodia omonima interpretata de maestrul Gica Petrescu:

 

 

 

Revino in fiecare zi de miercuri pe apropo.ro pentru a vedea noi episoade ale copilariei. Ce ai vrea sa vezi in episodul urmator?

Aboneaza-te la Newsletterul Apropo ca sa nu ratezi episoadele urmatoare.

 

Sursa Foto: Tramclub