Dupa 20 de ani… by LEXUS

Apropo.ro / 13.05.2006, 13:32
Dupa 20 de ani... by LEXUS
O provocare - la 28 de ani - sa testez o masina ideala pentru varsta la care descoperi daca investitiile in fondurile private de pensii au fost inspirate sau nu. A trebuit sa fac abstractie de nevoia mea de suspensie sport, directie chirurgicala si raspuns instantaneu la apasarea pedalei de

O provocare – la 28 de ani – sa testez o masina ideala pentru varsta la care descoperi daca investitiile in fondurile private de pensii au fost inspirate sau nu. A trebuit sa fac abstractie de nevoia mea de suspensie sport, directie chirurgicala si raspuns instantaneu la apasarea pedalei de acceleratie. Am fost invitat pe taramul linistii depline, al confortului si elegantei la volanul noului Lexus RX 350. Nou la aceasta masina este propulsorul – in principiu, pentru ca in realitate doar forma a ramas aceeasi, totul fiind, intr-o mai mare sau mai mica masura, schimbat in bine.

Niponii afirma ca in 1997, atunci cand a fost lansata prima generatie RX, s-a inventat clasa SUV. Se prea poate sa aiba dreptate. Cert este ca seria RX e cel mai bine vandut SUV din lume, cu peste 1.000.000 de exemplare comercializate. Asta gratie pietei americane, pentru ca in Europa doar 53.000 de indivizi s-au lasat cuceriti de farmecul luxosului SUV pana la finele anului 2005. Noul propulsor V6 de 3,5 litri se lauda acum cu Dual VVT-i, o putere maxima de 276 CP la 6.200 rpm si un cuplu motor de 342 Nm la 4.700 rpm. Totul se exprima intr-o acceleratie 0-100 km/h in 7,8 secunde, cel mai bun „scor” in segmentul SUV-urilor echipate cu propulsoare V6 pe benzina, si intr-un consum mediu de 11,2 litri/100 km. Viteza maxima declarata de constructor este de 200 km/h, limitata electronic, dar in test am ajuns si la 220 km/h, moment in care limitarea electronica m-a readus la 200 km/h.

Cutia automata cu cinci trepte poate functiona si in regim manual, dar va recomand modul automat, cel manual avand o lentoare deranjanta in schimbarea treptelor de viteza, in special in momentul selectarii uneia superioare.

Citeste mai mult in ProMotor

Tags: